اخبار

ثبت ۱۶ وقف جدید در آذربایجان غربی.(شبستان.92/02/29)

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: در سال جاری ۱۶ وقف جدید در استان به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: در حال حاضر تعداد موقوفات آذربایجان غربی پنج هزار و 593 فقره می باشد که ارزش کل موقوفات منفعتی استان بالغ بر 500 میلیارد تومان است.

 

وی، با اشاره به اینکه اکثر موقوفات استان در زمینه های تجاری، مسکونی، زراعی، اداری و صنعتی به ثبت رسیده اند، اظهار داشت: وقف462 متر زمین جهت احداث مسجد و مغازه در خوی، هفت هزار و 687 متر مربع زمین زراعی در شوط و 900 متر مربع زمین زراعی در بوکان از شاخص ترین موقوفات به ثبت رسیده در سال جاری هستند.

 

مصائبی ادامه داد: وقف و زکات شراکت فقرا در سرمایه ثروتمندان است که در این زمینه لازم است رسانه ها در ترویج و تبلیغ وقف و نقش آن در جامعه بیش از گذشته تلاش کنند.

وی تصریح کرد: با نهادینه کردن فرهنگ وقف در واقع توانستیم علاوه بر جلب رضایت الهی فرهنگ زیبای نوع دوستی را در جامعه پویا کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اظهار داشت: در حکومت علی(ع) نیز عمل وقف موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات مالی و نیاز های مردم می شد و اکنون نیز اگر این فرهنگ در جامعه نهادینه شود در کنار احکامی چون زکات و خمس دیگر شاهد فاصله طبقاتی در جامعه نخواهیم بود.

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۲:۱۵
خبرگزاری شبستان |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید