اخبار

مسئولان مساجد بد اخلاقی نکنند/ بی احترامی و بی اعتنایی، جوانان را از مساجد دور می کند.(مهر92/02/30)

مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی از مسئولان مساجد خواست تا نسبت به مردم و جوانان بد اخلاقی نداشته باشند و گفت: اخم و بی احترامی و بی اعتنایی، جوانان را از مساجد دور می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین حائری بعد از ظهر شنبه در گردهمایی متولیان اعتکاف مساجد استان اظهار کرد:  بالاترین و بیشترین شکایت مردم و جوانان از مساجد بداخلاقی مسئولان مساجد است.

وی در توضیح بیشتر گفت: این بد اخلاقی خادمان، هئیت امنای مساجد و یا امام جماعت باعث شده که مساجد خلوت شود و جوانان به کنیسه های خانگی تمایل پیدا کنند و تنها دلیل آن هم خوش رفتاری مسیحیت با این افراد است.

استقبال از جوانان در مساجد با آغوش باز

وی با بیان اینکه با آغوش باز از جوانان در مساجد استقبال کنید تاکید کرد: قرآن قبل از اینکه به علم و فلسفه پیامبر اسلام تاکید کند بر اخلاق بسیار خوب ایشان تکیه کرد و این نکته ای است که جوان را با مسجد آشتی می دهد.

وی بیان کرد: دشمنان اسلام امروز بسیار فعالتر کار می کنند و برای جذب جوانان از جاذبه های کاذب استفاده می کنند و زمینه را برای فساد و گناه آماده کرده اند.

وی با بیان اینکه در برابر فعالیت گسترده دشمنان ما برنامه ریزی خوبی نداشته ایم افزود: اینکه امروز آسیب پذیری در جامعه زیاد است به خاطر عدم برنامه ریزی است که سبب شده جوانان ما از دین اسلام و تعالیم آن دور شوند.

حجت الاسلام حائری یادآور شد: متاسفانه امروز بسیاری از جوانان ما از جضور جوانان خالی شده است و اشکال کار اینجاست که آن اندازه که دشمن کار می کند ما نمی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز هیچ کاری با ارزش تر از کار فرهنگی نیست گفت: محور کار اهل بیت این بوده که زمینه حضور مردم را در مساجد فراهم کنند و مسجد پایگاه فعالیت آنان بوده است .

مساجد مکان هایی تشریفاتی شده اند

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی تبیین کرد: متن زندگانی مومن باید در مسجد باشد ولی متاسفانه مساجد تبدیل به مکانهایی تشریفاتی شده اند و مانند گذشته در آنها به علم وعبادت ومعنویت پرداخته نمی شود.

وی خطاب به روحانیون در مساجد تاکید کرد: برنامه ریزی برای حضور جوانان در مساجد را جدی تلقی کنید و اختلافات را کنار گذاشته و برنامه های مناسب و خوب برای جوانان داشته باشید.

حجت الاسلام حائری به اهمیت برگزاری اعتکاف در مساجد اشاره کرد و افزود: رسول اکرم به اعتکاف اهمیت می دادند و برنامه ریزی برای برگزاری اعتکاف نیز نیازمند کار فرهنگی و پیگیری است .

وی به برنامه ریزی مستمر در ده گذسته در راستای برگزاری مراسم معنوی اغتکاف در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون برای شرکت در مراسم اعتکاف مسجد گوهرشاد 100 هزار تفر ثبت نام کرده اند و در شهر مشهد نزدیک به 80  مسجد این مراسم را برگزار می کنند.

حضور 80 درصدی جوانان در مراسم اعتکاف

رئیس امور رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی یادآور شد: خوشبختانه 80 در صد از معتکفین در استان جوانان هستند و این به خاطر برنامه ریزی چندین ساله برای اجرای این برنامه فرهنگی بوده است.

وی بیان کرد: والدین نباید فرزندانشان را به بی دینی متهم کنند و توپ را به زمین جوانان بیاندازند بلکه واقعیت این است که ما مقصریم زیرا برنامه ریزی فرهنگی نداشته ایم.

حجت الاسلام حائری با بیان اینکه وقت بچه ها را در مراسم با برنامه های گروهی پر نکنیم  یادآور شد: در مراسم اعتکاف ائمه جماعات احکام را برای جوانان بازگو کنند و زمانی را برای تفکر و عبادت فردی بگذارند.

وی به برگزاری  اعمال ام داوود تاکید کرد و از مسئولان اعتکاف خواست تا در روز پایانی اعتکاف والدین را برای شرکت در این مراسم دعوت کنند.

حجت الاسلام حائری تصریح کرد: توجه شود در این مراسم به کتاب آسمانی قرآن بی اجترامی و بی اعتنایی نشود و در این زمینه نیز فرهنگ سازی شود.

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ ۱۱:۰۰
خبرگزاری مهر |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید