اخبار

مسجد طراز اسلامی به‌عنوان پایگاه وحدت و جهاد فکری (ایکنا92/04/12)

حجت‌الاسلام و المسلمین سید فخر‌الدین رضوی‌پور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مرودشت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه فارس، بر نقش مهم مساجد در دین اسلام تأکید کرد و گفت: خداوند به جهت اهمیت و فضیلت مساجد بر دیگر مکان‌ها، مسجد را به خود منسوب کرده و متعلق به خود دانسته است تا مزیت آن بر دیگر مکان‌ها روشن شود.

وی افزود: اختصاص مساجد به خداوند که منزه از صفات حسی است، جنبه‎ی سمبلیک دارد و اشارتی است بر اینکه مساجد مورد توجه خاص ذات اقدس اوست، بنابراین، در مساجد جز کار خدایی نباید کار دیگری صورت پذیرد و جز مصالح مسلمانان، امر دیگری نباید مطرح شود و با این توضیح در تأسیس مساجد هم نمی‌توان نیتی به‌جز خدا و هدفی غیر از اعتلای کلمه‎ توحید داشت.

حجت‌الاسلام رضوی‌پور تصریح کرد:‌ با بررسى و کاوش در منابع معتبر اسلامى روشن می‌شود که مسجد به‌عنوان چهار کانون و پایگاه مهم در میان مسلمانان صدر اسلام مطرح بوده است.

این پژوهشگر دینی تأکید کرد: یک مسجد طراز اسلامى باید چهار نقش پایگاه عبادت و یاد خداوند متعال، پایگاه جهاد فکرى و تعلیم و تعلم معارف اسلامی، پایگاه تجمع نیروهاى رزمنده و اعزام آنان به جبهه‌هاى جهاد و پایگاه وحدت مسلمانان و نمایش روح وحدت و یکپارچگى به دشمنان پیدا و پنهان جامعه اسلامی به‌خوبی ایفا کنند.

وی اظهار کرد: در بررسى کلمات و بیانات قرآن و سنت درباره مسجد نکته مهمى که توجه انسان را به خود جلب می‌کند، تأکید و تشویق فوق‌العاده پیشوایان دین بر رفت و آمد به مساجد و انس گرفتن با خانه خداست و در شرع مقدس اسلام بسیار سفارش شده است که نماز را در مسجد بخوانند.

حجت‌الاسلام رضوی‌پور خاطرنشان کرد: همان‌گونه که بازار، محل خرید و فروش و مبادله کالاهاى دنیوى است، مسجد نیز محل کسب امور معنوى و اسبابى است که در سراى آخرت داراى کاربرد و تأثیر است.

وی تصریح کرد: مساجد در انقلاب اسلامى ایران، مرکز انقلاب و مرکز آشنایى مردم با اسلام و وظایف شرعى آنان در جهت پاسدارى از ارزش‌هاى والاى اسلام بوده است‌.

۱۲ تیر ۱۳۹۲ ۱۶:۳۷
ایکنا |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید