اخبار

راهپیمایی بزرگ تهرانی‌ها در روز اربعین

همزمان با فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان، راهـپیمایـی بـزرگ اربعین حسینی دوشنبه 2 دی ماه 1392 با حضور عاشقان و عزاداران ابا عبدالله الحسین(ع) که در این ایام به دلایل گوناگون امکان تشرف به کربلا را ندارند، برگزار می شود.

در این مراسم که از ساعت 7 صبح به اجرا در می آید، عزادارن و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت از میدان امام حسین(ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) حرکت خواهند کرد.

نکات مهم پیرامون طرح فوق به شرح ذیل می باشد:
1)این حرکت کاملاً خودجوش و مردمی بوده و به هیچ حزب و گروه و نهاد مشخص حقیقی و حقوقی وابستگی ندارد. مجرای ارتباط و مقصد فقط و فقط سید سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

2)مسیری که به عنوان مسیر اصلی پیشنهاد شده، صرفاً یک پیشنهاد به عنوان امکان تمرکز بیشتر و بستری به جهت امکان تبلیغ این حرکت و احیاناً خدمت رسانی بهتر در طول مسیر است. لذا عزیزان می توانند به صورت فردی یا هیئتی از هر کجای تهران به قصد زیارت حضرت عبدالعظیم علیه السلام حرکت نمایند.

3)طبق سنت زیارت اربعین در کربلا، پیشنهاد می شود حرکت خود را بگونه ای تنظیم نمایند که ظهر روز اربعین در حرم حضرت عبدالعظیم علیه السلام حضور یابند.به این امید که  خداوند متعال به زائر سید الکریم حضرت عبدالعظیم حسنی اجر زائر اباعبدالله علیه السلام را عنایت می کند.
 
4)طبق تجربه عملی ای که برخی از دوستان داشته اند، مسیر اصلی ظرف سه ساعت قابل طی شدن است (البته بدون توقف؛ لذا اگر اندکی آهسته حرکت کنید و یا توقف‌های کوتاه هم داشته باشید، پیاده‌روی مسیر اصلی حدوداً 4-5 ساعت به طول خواهد انجامید)

5)سعی کنیم طبق فرمایش نورانی پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم در حدیث زیر، خود را بگونه‌ای در ترویج این سنت حسنه سهیم بکنیم.

«من سنّ سنة حسنة فله أجرها و أجر من عمل بها الى یوم القیامة من غیر ان ینقص من اجورهم شیء»

هر کس شیوه نیکی بنیان بگذارد، پاداش عمل به آن و پاداش تمام کسانى که تا قیامت به آن عمل کنند را خواهد برد، بی‌آنکه از پاداش آنها کاسته شود.
(الکلینی، الکافی، ج 5، ص 9، دار الکتب الاسلامیة، چاپ سوم، 1367 هـ.)

6)پیشنهاد می‌شود برنامه هیئت خود را در شب اربعین برگزار نموده و روز اربعین را به زیارت سیدالکریم علیه السلام اختصاص دهید.
۳۰ آذر ۱۳۹۲ ۱۷:۵۹
روابط عمومی سازمان بسیج شهرداری تهران |

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید