اخبار

بازخوانی فتنه 88 و حماسه 9 دی به روایت حسین شریعتمداری

مدیر مسئول روزنامه کیهان با یاد‌آوری حوادث سال 88 بعد از انتخابات ریاست جمهوری گفت: هر گاه به فتنه‌گران گفته شد که بیایند و تقلب در انتخابات را بگویند در کجا و کدام صندوق بوده، نیامدند و پاسخی نداشتند.


حسین شریعتمداری عصر روز گذشته در مسجد بالامحله این شهرستان با اشاره به فتنه 88 اظهار کرد: فتنه زمانی گرد و غبار به جای می‌گذارد و وقتی پشت می‌کند نتیجه آن معلوم می‌شود که چقدر گرد و غبار ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه از چند زاویه باید به فتنه پرداخت، افزود: از ما می‌پرسند چرا به فتنه می‌پردازیم و سران فتنه پیغام می‌دهند که شما می‌گویید ما مرده‌ایم بنابراین چرا به ما می‌پردازید و ما پاسخ می‌دهیم «شما مرده‌اید اما اربابان شما نمرده‌اند».

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: نه اینکه فتنه‌گران کاره‌ای هستند اما سعی می‌کنند خود را به نقطه‌ای بچسبانند و به جایی برسند و این نشان می‌دهد که در بین مردم جایگاهی ندارند.

وی با بیان اینکه دشمن و استکبار تا زمانی که ما در مسیر اسلام ناب محمدی (ص) حرکت می‌کنیم بر دشمنی خود تاکید دارند، تصریح کرد: باید به دلایل فتنه بپردازیم و عرصه‌ها را بشناسیم و از گذشته عبرت بگیریم.

شریعتمداری یادآور شد: هر گاه بحث جریان فتنه به وجود می‌آید فرمولی هست که نشان می‌دهد فتنه‌گران چگونه حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فتنه‌گران برای چنگ‌اندازی به کانون قدرت عجله دارند، خاطرنشان کرد: آنها پله‌ها را یک به یک طی نمی‌کنند و نتیجه این است که می‌دانند عمر فتنه آنها کوتاه است و کسی که می‌داند، فرصت دارد و گام به گام حرکت می‌کند.

 *9 دی ایستگاه آخر فتنه

 وی با بیان اینکه انتخابات 88 به دلیل فتنه نبود، افزود: این امر بهانه‌ای برای فتنه و 9 دی ایستگاه آخر فتنه بود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه فتنه‌گران در اتفاق‌های عاشورای 88 واقعیت خود را برملا کردند، گفت: در سال 88 حزب‌الله صبوری کرد و با مدیریت الهی رهبری به موقع به میدان آمدند و حماسه 9 دی را آفریدند.

وی با تصریح بر اینکه در فتنه نشانه فتنه‌گران به طرف مردم بود، خاطرنشان کرد: ادعای دروغ بودن انتخابات پروژه اصلی بی‌اعتبار کردن مردم از انتخابات بود.

شریعتمداری به شعار دوران انتخابات مبنی بر اینکه « انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است» اشاره کرد و گفت: همه ‌چیز در این کلمه بود.

وی ادامه داد: به فتنه‌گران گفته شد طرف مقابل حرف مردم شما فتنه‌گران نیستید بلکه مثلث آمریکا و صهیونیسم و انگلیس است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: هر گاه به فتنه‌گران گفته شد که بیایند و تقلب در انتخابات را بگویند در کجا و کدام صندوق بوده، نیامدند و پاسخی نداشتند.

وی با بیان اینکه معتقدم یکی از برجسته‌ترین مصادیق نرمش قهرمانانه مدیریت رهبری در فتنه بود، تصریح کرد: رهبر بسیار صبر کردند و تدبیر داشتند اما نرمش به این معنا نبود که دشمن را فراموش کنیم بلکه به این معنا است که دشمن واقعیت خود را برملا کند که اینگونه شد.

شریعتمداری گفت: منافقان از این می‌ترسند که سوره‌ای نازل شود و آنچه در دل آنهاست به مردم نشان دهند و باخبر کنند.

وی با تصریح بر اینکه اعتقاد داریم تعدادی از اصلاح‌طلبان تنها مدعی اصلاح‌طلبی هستند، اضافه کرد: آنها هنوز وارد این بازی نشدند و همه چیز به تدریج برملا شد تا جایی که کار به عاشورای 88 رسید.

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: در این حادثه واقعیت خود را نشان داد و فتنه‌گران به اباعبدالله (ع) توهین کردند اما سران فتنه با آنکه خود را دین‌دار می‌دانستند موضعی اعلام نکردند.

وی با اشاره به اینکه رهبر اعتقاد داشت ماجرا باید با حضور مردم برطرف شود، خاطرنشان کرد: زیرا نشانه به طرف مردم و 9 دی پایان یک توطئه بسیار بزرگ بود.
 
*آموزش فتنه‌گران 10 سال قبل از فتنه/تحریم، انتقام آمریکا از مردم ایران برای 9 دی بود

 شریعتمداری اذعان کرد: 10 سال قبل از فتنه 88 دهها نفر از کارشناسان برجسته مراکز اطلاعات و استراتژیک مثلث آمریکا، صهیونیسم و انگلیس وارد ایران شدند و با کسانی که قرار بود فتنه را ایجاد کنند و در فتنه نقش داشته باشند جلسات متمادی داشتند و آموزش‌های تخصصی به آنها دادند که سند همه اینها موجود است.

وی تحریم‌ها را انتقام آمریکا از مردم ایران برای 9 دی دانست و تصریح کرد: مثلت آمریکا و صهیونیسم و انگلیس وقتی فتنه را آغاز کردند به قدری به خود مطمئن بودند که خود را پیروز اعلام می‌کردند و می‌گفتند محال است ایران از این هجوم همه جانبه سالم بیرون بیاید.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه فتنه 88 جنگ احزاب بود، یادآور شد: فتنه 88 به مراتب پیچیده‌تر از جنگ احزاب بود و دامنه گسترده‌ای داشت.

وی درباره حمایت اوباما از فتنه‌گران اظهار کرد: برای اوباما بسیار بد بود که ملاحظات سیاسی را کنار گذاشت و حمایت خود را از فتنه‌گران اعلام کرد و گفت پیروزی جنبش سبز را به عنوان هدف استراتژیک خود دنبال می‌کند.

شریعتمداری با بیان اینکه 9 دی اهمیت زیادی دارد، خاطرنشان کرد: خسارتی که فتنه‌گران زدند ضرر به چند سطل زباله نبود بلکه بسیار گسترده بود.

 *مهم‌ترین دستاورد فتنه 88 رسیدن به این واقعیت بوده که «خامنه‌ای خمینی دیگر است»

 وی افزود: پس از 9 دی فتنه‌گران گفتند وقتی پیروزی شما را دیدیم به این نتیجه رسیدیم ما هم می‌توانیم در مقابل قدرت‌های بزرگ بایستیم.

مدیر مسئول روزنامه کیهان جنبش سبز را همان فتنه خواند و خاطرنشان کرد: در 9 دی به واقع حماسه آفریدیم و تا قبل از 9 دی قطعنامه‌هایی که از سوی دشمن صادر می‌شد محتوای خلع‌سلاحی داشت اما پس از 9 دی چرخه استراتژیک صورت گرفت و قطعنامه علیه زندگی مردم نوشته شد.

وی یادآور شد: در فتنه 88 دشمن به پیروزی خود اطمینان داشت و تمام توان خود را به میدان آورد و آنچه را که داشت همه را سوزاند و این از دستاوردهای فتنه بود.

شریعتمداری با اشاره به دستاورد دیگر فتنه 88 متذکر شد: نسل سوم و چهارم انقلاب از دشمن شنیده بودند اما او را در صحنه ندیده بودند و با این فتنه به وضوح با چهره آن آشنا شدند و نسل نخست و دوم انقلاب برخی از فرمایش‌ها و رهنمودهای امام خمینی (ره) را فراموش کرده بودند اما بار دیگر رهنمودهای امام زنده و همراه با مصادیق پیروزی یادآوری شد.

وی مهم‌ترین دستاورد فتنه 88 را رسیدن به این واقعیت دانست که «خامنه‌ای خمینی دیگر است».

مدیر مسئول روزنامه کیهان یادآور شد: باید هوشیار بود و دشمن تلاش خود را می‌کند اما آن ماجرا دیگر تکرار نمی‌شود و مردم در صحنه هستند و بیدارند.

۸ فروردین ۱۳۹۲ ۰۹:۲۶

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید