اخبار

ابلاغ احکام هیئات امنا و خدام مساجد ناحیه شیخ صدوق(ره) +تصاویر

ابلاغ احکام هیئات امنا و خدام مساجد ناحیه شیخ صدوق(ره) +تصاویر
مراسم ابلاغ احکام جمعی از اعضای هیئات امنا و خادمین مساجد ناحیه شیخ صدوق (ره) با حضور مسئولین مرکز رسیدگی به امور مساجد و ناحیه برگزار شد.

 به گزارش پرتال مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت الاسلام و المسلمین اصغری، مسئول مساجد ناحیه شیخ صدوق (ره) با بیان اینکه هیئات امنای  مساجد بدون هیچ چشم داشتی به رونق مسجد کمک می‌کنند، بر لزوم برنامه ریزی برای اداره امور مسجد تاکید کرد و افزود: هیئات امنا به خاطر اینکه تنها برای رضایت خداوند فعالیت می‌کنند و به دنبال هیچ منفعتی نیستند باید برای محقق شدن اهداف دلسوزی بیشتری به خرج دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه بدون ساماندهی امور و هماهنگی با ائمه جماعات نمی‌توان به اهداف رسید، گفت: احکام هیئات امنای برخی از مساجد ناحیه شیخ صدوق (ره) در این جلسه تقدیم می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین کرمانی، مسئول امور هیئات امنا و خدام نیز با تاکید بر لزوم شناخت سیره انبیاء الهی و معصومین (ع) گفت: باید بر اهمیت و ارزش انقلاب اسلامی در مساجد پافشاری کنیم زیرا اگر این انقلاب برای ما تنها عزت هم به ارمغان آورده باشد، کافیست.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام (ص) گفت: در مسیر زندگی انسان‌ها گاهی نسیمی وزیده می‌شود که خاصیت ویژه‌ای دارد و خوش به حال کسانی که از خنکای این نسیم بهره می‌برند. بنده معتقدم یکی از این نسیم‌ها خدمت به مسجد است.

حجت الاسلام و المسلمین کرمانی با بیان اینکه خدمت به مسجد با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست، اضافه کرد: هر کس باید به اندازه وسع و توان خود به مسجد خدمت کند و قدردان این فرصت باشد.

وی با تاکید بر لزوم احترام به نمازگذاران گفت: باید تلاش کنیم تا همه مردم به مسجد رغبت پیدا کنند. به همین جهت هیئات امنا و خدام محترم مسجد باید با یک همدلی مثال زدنی در کنار امام جماعت باشند و با همکاری صمیمانه مسجد را اداره کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی، مدیر هماهنگی نواحی، نیز در ادامه این جلسه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: امام جماعت مدیر طبیعی مسجد است و بایستی همه امور تحت مدیریت وی صورت پذیرد. البته این مدیریت خیلی بخشنامه پذیر نیست و هیئت امنای مسجد را می‌توان به عنوان بال‌های امام جماعت برای اداره مسجد تعبیر کرد.

وی با بیان اینکه امام جماعت به تنهایی قادر به اداره امور مسجد نیست، گفت: باید از ظرفیت خدمت خالصانه هیئات امنا به مسجد بیشترین بهره را برد.

وی با اشاره به اینکه شرح وظایف هیئت امنا و خدام نیز به زودی پس از بازخوانی در اختیار نواحی قرار خواهد گرفت، گفت: بر این اساس هر کدام از اعضای هیات امنا وظیفه خاصی را به عهده خواهد گرفت و امور مختلف عمرانی، فرهنگی و پشتیبانی را انجام خواهند داد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با برشمردن نمونه‌هایی از هجمه تبلیغاتی دشمن تاکید کرد: امنا باید با مسائل روز آشنایی داشته باشند زیرا از مساجد توقع کار جهادی می‌رود.

وی حسن خلق و سعه صدر را لازمه جذب جوانان دانست و با بیان اینکه برخورد نا‌مناسب موجب دور شدن جوانان از مسجد می‌شود، اضافه کرد: باید تلاش کنیم مشکلات مسجد در خود مسجد حل و فصل شود.

در پایان این جلسه احکام صادر شده مرکز برای هیات امنا و خدامین مساجد مورد نظر قرائت و به نمایندگان مساجد ابلاغ شد.

 تگ عکس  گزارش تصویری

۲۵ بهمن ۱۳۹۲ ۱۳:۰۴

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید