سه شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۰
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۲۸۳۸۲
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص):

مساجد برای حضور حداکثری در انتخابات روشنگری کنند

حجت الاسلام گواهی در نشست هم اندیشی مدیران نواحی مرکز رسیدگی به امور مساجد تهران با فرماندهان نواحی سپاه تهران گفت: اساساً حضور مردم در عرصه‌هایی چون انتخابات و راهپیمایی‌ها از مساجد صورت می‌گیرد. این مساجد هستند که میزبان رای دهندگان هستند. لذا لازم است مساجد برای حضور حداکثری روشنگری کنند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد حجت الاسلام گواهی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص)، در نشست هم اندیشی مدیران نواحی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران با فرماندهان نواحی سپاه تهران گفت: برگزاری جلساتی با حضور ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد و مدیران نواحی این مرکز با مسئولین سپاه تهران در راستای بهتر شدن ارتباط بین مساجد و بسیج باعث خرسندی است و اینکه امروز جلساتی بین نواحی سپاه تهران و نواحی مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار می‌شود و تعامل و رفاقتی بوجود آمده است نشان از مدیریت خوب و بهره‌گیری مناسب از فرمایشات مقام معظم رهبری است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد‌ رسول‌الله(ص) در ادامه گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار ائمه جماعت در سال 95 کاملا به یاد ماندنی است. فرمایشات رهبر انقلاب بسیار راهگشا بود تا بدانیم کارکرد مسجد تا چه اندازه می‌تواند متنوع باشد. استفاده و پرداختن به این کارکردها همین‌کاری است که اکنون در مرکز رسیدگی به امور مساجد در حال انجام است ولی باید همه نهادها در این امر آستین همت بالا بزنند.

حجت الاسلام گواهی در خصوص انتخابات پیش رو گفت: این نکته حائز اهمیت است که حساسیت انتخابات باید در مساجد بازگو شود. تاثیر مناظرات و برنامه‌های مشابه آن گذرا و لحظه‌ای است ولی آنچه که برای تشویق مردم در حضور پای صندوق باید صورت بگیرد و اینکه مردم بتواننند کاندیدای اصلح را بشناسند ،امری است که باید در مساجد اتفاق بیافتد. البته این امر بدان معنا نیست که جریانی لَه و یا علیه کسی ایجاد شود.

وی افزود: اکنون به لطف جمهوری اسلامی ما شاهد برگزاری مناظرات انتخاباتی در کشورمان هستیم. برداشت ها از این مناظره‌ها متفاوت است و برخی این مناظرات را آلت دست قرار می‌دهند تا نظام را زیر سوال ببرند در حالیکه وجود این مناظرات باعث نقد و گفت‌و‌گو وروشنگری می‌شود. لذا وظیفه امام جماعت است تا مردم را روشن کنند و حساسیت را ها تبیین کند. اکنون نیز در اغلب مساجد برنامه روشنگری برای حضور حداکثری وجود دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله(ص) در ادامه گفت: مقام معظم رهبری معتقد است: حضور در انتخابات باید حداکثری باشد. از این جهت نیز این وظیفه برعهده امام جماعت است که مردم را در درجه اول به حضور حداکثری تشویق کنند. همچنین رهبر انقلاب در جایی دیگر می‌فرمایند: تفاوت نگاه من به انتخابات  با برخی در این است که آنها جمهوریت را به حداقل قانع بودند و اعتقاد من به این است که جمهوریت به حداکثری بودن آن است.

گواهی یادآور شد: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند؛ سایه جنگ را مردم از کشور دور کردند در امتداد همان حضور حداکثری مردم در عرصه‌هایی چون انتخابات است. اساساً حضور مردم در عرصه‌هایی چون انتخابات و راهپیمایی‌ها از مساجد صورت می‌گیرد. راهپیمایی‌ها از مساجد شروع می‌شود و انتخابات نیز در مساجد صورت می‌گیرد. این مساجد هستند که میزبان رای دهندگان هستند. لذا لازم است که برای حضور حداکثری روشنگری شود و بهتر از آن، این است که روشنگری برای خوب رای دادن نیز در مساجد صورت گیرد.

حجت الاسلام گواهی در پایان گفت: امید است که بر اساس همین روشنگری‌ها افراد اصلح انتخاب شوند و بتوانند معنویت را در جامعه احیا کنند. همانطور که رهبر معظم انقلاب گفته‌اند: معنویت گمشده جامعه ما است. همچنین منتخبین بتوانند اشتغال را در جامعه زیاد کنند.

https://www.masjed.ir/u/1RW

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

پیام تسلیت رئیس مرکز درپی درگذشت آیت‌الله نجفی
 
همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد: