چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۴۲
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۰۰۸۶
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد امام رضا(ع) خاوران:

ائمه جماعات معمر از ظرفیت جوانان در مسجد استفاده کنند

آیت‌الله آیت میردامادی با بیان اینکه باید از ظرفیت جوانان در ارکان مدیریتی مساجد به ویژه هیات امنا و شورای فرهنگی استفاده کرد، گفت: اعضای جوان پایگاه بسیج، دارالقرآن و کانون مشکات، به خوبی، برنامه‌های مسجد جامع حضرت امام رضا(ع) را برگزار می‌کنند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان؛ آیت‌الله سیدباقر آیت میردامادی؛ امام جماعت مسجد جامع حضرت امام رضا(ع) خیابان خاوران و نماینده آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه اسلام، دین احترام به تمام گروه‌های مردم است و نباید میان افراد به دلیل سن، نژاد، رنگ و طبقه اجتماعی آنان، تفاوت قائل شد، گفت: اهالی مسجد باید زمینه حضور آحاد مردم در مساجد را فراهم و با احترام و عزت با آنها برخورد کنند.

 

وی با بیان اینکه روایات تاکید دارند، در اسلام، بازنشستگی وجود ندارد و باید فضای مساجد برای حضور و استفاده از دانش و تجارب کهنسالان، فراهم شود، افزود: همچنین باید به جوانان، احترام کرد و از انگیزه، استعداد و توانمندی های آنان در عرصه های مختلف بهره برد.

 

امام جماعت مسجد جامع حضرت امام رضا(ع) با بیان اینکه این مسجد با تلاش و پیگیری های مرحوم آیت الله سیدجعفر میردامادی و جمعی از جوانان، ساخته شد، خاطرنشان کرد: حضور گروه های مختلف مردم به ویژه جوانان انقلابی و ولایت مدار در نماز جماعت و برنامه های مسجد جامع حضرت امام رضا(ع) برجسته است.

 

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت جوانان در ارکان مدیریتی مساجد به ویژه هیات امنا و شورای فرهنگی استفاده کرد، گفت: اعضای جوان پایگاه بسیج، دارالقرآن و کانون مشکات، با وحدت رویه و همدلی، برنامه های مسجد جامع حضرت امام رضا(ع) را برگزار می کنند.

 

آیت‌الله آیت میردامادی، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از جوانان و گروه های خودجوش در کارهای فرهنگی و اجتماعی کشور، خاطرنشان کرد: هرجا به جوانان، میدان دادیم، موفق شدیم و از بحران ها، تحریم ها و تنگناهای اقتصادی و اجتماعی عبور کردیم و هرجا به جوانان، فرصت ابراز وجود ندادیم، توفیقات ما کم شد.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه باید ائمه جماعات با سابقه و کهنسال از دانش و انگیزه روحانیون جوان استفاده کنند، گفت: طلاب جوان باید با استفاده از تجارب و راهنمایی‌های ائمه جماعات مُعَمَر، روش‌های ارتباط مناسب با جوانان را فرا گیرند و در میدان عمل، به کار بندند.

https://www.masjed.ir/u/1jh

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

پیام تسلیت رئیس مرکز درپی درگذشت آیت‌الله نجفی
 
همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد: