پنج شنبه / ۷ دی ۱۳۹۶ / ۲۳:۲۶
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۰۵۰۸
گزارشگر : ایده ایده
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در مسجد لولاگر:

9 دی قیام ملت برای حفظ نظام بود

محمدنبی حبیبی: هر شورش و انقلابی نیاز به یک بهانه دارد و در سال٨٨ انتخابات بهانه آشوب بود، مردم در این میان صبر کردند و وقتی مردم دیدند که آشوب‌گران به صبر آنها هم احترام نمی‌گذارند در ٩دی به خیابان آمدند و این حرکت برای حزب خاصی یا فرد خاصی نبود، در واقع مردم به اصل نظام اهتمام ورزیدند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی بعدازظهر امروز(پنج شنبه 7دی‌ماه) در مراسم گرامیداشت ٩دی که در مسجد لولاگر برگزار شد با اشاره به زمان بعد از شهادت شهید بهشتی اظهار داشت: بعد از این اتفاق ما خدمت امام راحل رسیدم و بیشتر نگران روحیه امام بودیم، ما نگران امام بودیم و جای اینکه ما به ایشان دلداری بدهیم ایشان به ما دلداری دادند و رو به همه مسئولین فرمودند «من نگران انقلاب نیستم و همه کسانی که در راس امور هستند باید از مردم حمایت کنند زیرا تا زمانی که مردم در صحنه هستند انقلاب بیمه است زیرا همین مردم بودند که شما را از زندان آزاد کردند و در مقابل رژیم طاغوت ایستادند».
وی ادامه داد: دستگاه‌ها باید در هر شرایطی از مردم حمایت کنند و هیچگاه آنها را فراموش نکنند، آمریکا هم در طول چهل سال از گذشت انقلاب از هیچ تلاشی برای فروپاشی انقلاب اسلامی دریغ نکرده است، در این میان یک عده خوش خیال و بعضا وابسته فکر می‌کنند بین ما و آمریکا یکسری سوء تفاهم وجود دارد که اگر ما یک عده دیپلمات خنده‌رو بفرستیم برای مذاکرات مشکل ما حل خواهد شد.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد:. بعد از انقلاب شورای روابط خارجی آمریکا یکسری نوشته را به عنوان نظر این شورا منتشر کردند که یک جمله معروف در آن به چشم می‌خورد و آن این است که «قرن بیست و یکم تقابل اسلام و تمدن غربی است».
حبیبی با اشاره به زمان ریاست جمهوری بوش پسر یادآور شد: جورج بوش در بیانات خود در زمان ریاست جمهوری یکبار اعلام کرد «ما در آغاز یک جنگ صلیبی مجدد هستیم»، همچنین در اواخر ریاست جمهوری خود نیز در مسافرت به کویت گفت « کل غرب با اسلام وارد یک ایدئولوژی شده است» و حالا با این اوصاف کسانی که می‌گویند ما با آمریکا یکسری مشکلات سطحی داریم آیا درست می‌گویند، آمریکا هرکاری برای نابودی اسلام خواهد کرد و به دنبال براندازی جمهوری اسلامی می‌باشند.
وی افزود: برخی فتنه ٨٨ را یکسری اتفاقات در حد دو رقیب خلاصه می‌کنند در حالی که اینطور نیست، ما در چند ماه قبل از انتخابات در حزب موتلفه اسلامی رسانه‌های خارجی را رصد کردیم و متوجه شدیم که یک تحرکاتی برای براندازی نظام وجود دارد و انتخابات زمینه این کار بود.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ابراز داشت: بنده یک دوره مسئول نظارت انتخابات بودم و قبل از آن هم همکاری نزدیک با دستگاه نظارتی داشتم و سیستم انتخاباتی ما به گونه‌ای است که امکان تقلب در آن ممکن نیست چون ١٤ ناظر با سلایق مختلف در هر حوزه حضور دارند و امکان تقلب تعیین‌کننده را نمی دهد، البته اتفاقات تقلبی به شیوه‌های مختلف ممکن است رخ دهد اما تعیین کننده نیست.
حبیبی با بیان اینکه به بهانه انتخابات قرار بود براندازی نظام انجام شود، خاطرنشان کرد: رییس میز ایران در «سی آی اِی» آمریکا یک روز قبل از انتخابات ایران در مصاحبه خبری اعلام می‌کند که «فردا در ایران انتخابات رخ نخواهد داد و یک انقلاب رنگی در حال رخ دادن است»، در واقع آنچه در گرجستان و اوکراین و چکسلواکی رخ داد همین بود یعنی مردم به دو دسته تقسیم می‌شوند و در مبارزه با هم یک دست پنهان کار را در دست می‌گیرد.
وی ادامه داد: در همین زمان ابطحی مسئول دفتر محمد خاتمی گفت «مطرح کردن کلمه تقلب کلید رمز ما است»، در واقع ریشه فتنه٨٨ در خارج از کشور بود و عده‌ای در داخل در دام آن افتادند، با این وجود انتخابات انجام شد و ١٣میلیون رای نصیب آقای موسوی و ٢٤میلیون نصیب آقای احمدی‌نژاد شد و در همین زمان موسوی اعلام کرد که در انتخابات تقلب شده و رای مردم خدشه‌دار شده است.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تشکیل جلسه از سوی رهبری در بعد از انتخابات با کاندیدها تصریح کرد: رهبری در همین زمان هرچهار نامزد را فراخوان خواند و فرمودند که هرکسی به آراء معترض است از طریق قانون مطالبات خود را پیگیری کند و در این میان وظیفه شورای نگهبان این است که هر صندوقی که فرد خاطی می‌خواهد در مقابل او شمرده شود.
حبیبی بیان کرد: ما به آقای موسوی و طرفدارانش گفتیم که از طریق قانون پیگیری مطالبات خود باشند اما چرا باید ایشان مردم را باید دعوت به حضور در خیابان‌ها کنند، در روزی که از آقای موسوی دعوت شد در راه‌پیمایی اعتراضی شرکت کنند یک گروه مثلث و بیسیم به دست در نقطه متمرکز توسط وزارت اطلاعات دستگیر شدند و این گروه تصمیم داشتند که طرفداران موسوی یا احمدی‌نژاد را بکشند و هدف این بود که این اقدام در هر دو گروه به گردن دیگری بیافتد و از این رو مردم به جان هم بیافتند.
وی ابراز داشت: بعد از این داستان رهبری یک جلسه با نمایندگان کاندیدها و خود کاندیدها گذاشتند و مکرر اعلام کردند که فتنه‌گران در خارج برایشان فرقی ندارد که چه تعداد در کشور کشته شوند چون آنها اصل کشور را هدف قرار دادند و باید حواستان را جمع کنید. 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: بعد از این جلسه قرار شد آقای باهنر، عسگر اولادی، میرسلیم و کوه کن طی یک جلسه برای دعوت آقای موسوی به قانون‌گرایی حاضر شوند، این جلسه در حدود چندین ساعت طول کشید که نهایتا نتیجه این شد که آقای موسوی بازشماری را انجام دهند در حالی که پیش از این آقای موسوی شورای نگهبان را قبول نداشتند.

حبیبیتوضیح داد: متاسفانه بعد از این روز آگاه شدیم که آقای موسوی مردم را دعوت به اعتراض کردند، بعدها متوجه شدیم که برخی از شیاطین عضو برخی از احزاب رای ایشان را بر بازشماری زدند و حتی ایشان در بیانیه آخر خود اسمی از با شماری هم نبردند.

وی یادآور شد: در این میان ما حتی با آقای خاتمی، کروبی، رضایی جلساتی را داشتیم تا آتش فتنه بخوابد اما برخی بنزین بروی آتش ریختند، تا جایی که آقای عسگر اولادی تمایلی به جلسه با آقای کروبی نداشتند اما به دستور آقای مهدوی کنی به این جلسه رفتند و از آقای کروبی خواستند که مبارزه انتخاباتی کنند ولی خلاف انقلاب رفتار نکنند زیرا به گفته ایشان امام راحل ما را می‌بیند و ما نباید فقط از امام دم بزنیم بلکه باید به منویان ایشان عمل کنیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: برداشت دشمنان ما در انگلیس، آمریکا و فرانسه براین بود که همین آتش زدن سطل زباله، ماشین و مغازه‌ها کم‌کم انقلاب ایران را از هم می‌پاشاند، در این روزگار در نیمه دوم سال٨٨ بنده با ولید معلم در دمشق جلسه‌ای داشتم و ایشان به تیم ما گفت وقتی در ایران اوضاع آشفته بود با برخی دیپلمات‌های خارجی جلسه‌ای داشتم و به آنها گفتم چرا نخست وزیر‌های شما هنوز اتفاقی نیافتاده در مورد ایران وارد عمل شدند، در این میان آنها به من گفتند شما خبر ندارید در ایران کار تمام شده است و رژیم ایران فرو ریخته و در این شرایط هرکدام از کشورها برای نابودی ما از هم سبقت می‌گرفتند.

حبیبی در انتقاد به رفتار آقای موسوی گفت: برخی باید از آقای موسوی بپرسند چرا طرفداران شما باید به خیمه‌گاه و چایخانه‌های امام حسین(ع) حمله کردند و در مقابل شما هم طرفداران خود را خداجو معرفی می‌کردید، ایشان هنوز اخذ رای در تهران تمام نشده بود در یک مصاحبه عمومی خود را رییس جمهور معرفی می‌کنند و این به خاطر فشارهای بود که برخی افراد منتصب به غرب در گوش ایشان خوانده بودند که شما رییس جمهور شدید.

وی عنوان کرد: هر شورش و انقلابی نیاز به یک بهانه دارد و در سال٨٨ انتخابات بهانه آشوب بود، مردم در این میان صبر کردند و وقتی مردم دیدند که آشوب‌گران به صبر آنها هم احترام نمی‌گذارند در ٩دی به خیابان آمدند و این حرکت برای حزب خاصی یا فرد خاصی نبود، در واقع مردم به اصل نظام اهتمام ورزیدند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان گفت: دوستان انقلابی ما هرچه در توان دارند باید بگذارند زیرا صاحب این انقلاب خدا است و از این رو ما وظیفه داریم هرکاری برعهده ما است انجام دهیم.

https://www.masjed.ir/u/3Ov

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

پیام تسلیت رئیس مرکز درپی درگذشت آیت‌الله نجفی
 
همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد: