چهارشنبه / ۱۷ اَمرداد ۱۳۹۷ / ۲۱:۳۷
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۲۷۹۸
گزارشگر : ایده ایده
آیت الله صفایی بوشهری:

ائمه جماعات باید مردم را به خدا جذب کنند

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، در جمع ائمه جماعات ناحیه حضرت عبدالعظیم گفت: ائمه جماعات مردم را به خدا جذب کنند که اگر چنین شود مساجد هم پر می‌شوند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، جلسه درس اخلاق اولین دوره از همایش تخصصی مدیریت مسجد، با ارائه آیت الله صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر در مجموعه فرهنگی و تفریحی دانشگاه امام صادق(ع) در شهرستان دماوند برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در این جلسه گفت: اگر امام جماعت بخواهد در مسجد مردم را جذب کند، باید خدا را در نظر گرفته و مردم به خدا جذب کند.

وی افزود: چهره، رفتار، گفتار و ذکر علمایی جون مرحوم آیت الله بهجت خدایی بود و مردم از طریق ایشان به خدا جذب می‌شدند.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه گفت: بهترین شیوه جذب و مدیریت منابع انسانی، جاذبه درونی و مدیریت قلبی انسان است و اگر ابزاری غیر از ارتباط و هدایت قلبی استفاده می‌شود در جایگاه مقدمه در اینگونه مدیریت ارزش دارد.

امام جمعه بوشهر افزود: اصل مهم این است که انسان بر قلوب جامعه هدف و مخاطب خود تاثیر بگذارد و این ارتباط قلبی آنها را به سمت خدا ببرد و به اوج کمال برسند.

وی تصریح کرد که روش مدیریت و تسخیر قلوب روش انبیاست و  آنها به دنبال هدایت باطنی انسان به سمت خداوند یکتا بودند.

آیت الله بوشهری در ادامه گفت: وقتی باطن انسان به کمال برسد، قطعاً با قلب سلیمی که پیدا کرده است، اعماش نیز رنگ تقوا خواهد گرفتو کامل خواهد شد.

نماینده مقام معضم رهبری در استان بوشهر در ادامه افزود: یک امام جماعت در مسجد باید کاری کند که با بیان و رفتار و باطن پاک خود بتواند در ابعاد مختلف قلبی، رفتاری و بیانی در محیط مسجد تاثیر گذار باشد.

وی تصریح کرد: برای جذب به مسجد ابزار مختلفی وجود دارد و چه بسا جاذبه نسبی نیز داشته باشند ولی این جاذبه ها موقتی است. اما جاذبه‌ای که یک روحانی می‌تواند داشته باشد، هدایت قلبی است.

امام جمعه بوشهر با بیان این بیت از مولانا که؛ «ای برادر تو همه اندیشه‌ای ـــ مابقی تو استخوان و ریشه‌ای» گفت: انسان برای تاثیرگذاری بر دیگران باد قلوب را تسخیر کند.

وی افزود: یک روحانی برتر کسی است که بر قلوب جامعه خود جا دارد و تأثیرگذار است. اگر روحانی  بتواند یک نفر را به سمت خدا جذب کند ناخودآگاه اعمال آن فرد نیز متاثر شده و خدایی می‌شود.

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه گفت: خداوند در آیه 84 سوره اسراء می‌فرماید: «کُلّ یعمل عَلی شاکِلَتِه» به این معنی که هر انسانی مطابق با شخصیت خود عمل می‌کند.

نماینده مقام معضم رهبری در استان بوشهر در ادامه افزود: امام جماعت موفق کسی است که با جامعه هدف خود، ارتباط قلبی ایجاد می‌کند.

بنا بر این گزارش همچنین آیت الله صفایی بوشهری در  جمع ائمه جماعات ناحیه حضرت عبدالعظیم در بین نماز مغرب و عشاء همان روز گفت: یکی از ویژگی‌های ممتاز یک روحانی ذکر مصیبت امام حسین(ع) است.

وی در ادامه گفت: چه بسا علمایی که تمام تقریرات و آموخته های خود را در برابر یک بیت از ذکر مصیبت سالار شهیدان ناچیز دانسته اند و بسیاری نیز در هنگام مرگ برای بخشوده شدن و آرامش خیال مجلس روضه امام حسین(ع) پرپا کرده اند.

 گفتنی است اولین دوره از همایش تخصصی مدیریت مسجد، صبح امروز چهارشنبه 17 مردادماه در اردوگاه دانشگاه امام صادق(ع) در شهرستان دماوند و با حضور ائمه جمعات منتخب ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

همایش تخصصی مدیریت مسجد  

گزارش تصویری این دوره را در آلبوم های زیر ببینید

https://www.masjed.ir/u/5JE
همایش تخصصی مدیریت مسجد
مراسم افتتاحیه همایش مدیریت تخصصی مسجد
همایش تخصصی مدیریت مسجد
مراسم افتتاحیه همایش مدیریت تخصصی مسجد
همایش تخصصی مدیریت مسجد
مراسم افتتاحیه همایش مدیریت تخصصی مسجد
همایش تخصصی مدیریت مسجد
مراسم افتتاحیه همایش مدیریت تخصصی مسجد
مراسم افتتاحیه همایش مدیریت تخصصی مسجد
همایش تخصصی مدیریت مسجد
صفحه ۱ از ۲

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: