پنج شنبه / ۳ آبان ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۶
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۳۴۴۱
گزارشگر : ایده ایده
در راستای پیوند مسجد و مدرسه

دانش‌آموزان دبیرستان فیض کاشانی با آیت‌الله نجفی دیدار کردند

دانش‌آموزان دبیرستان فیض کاشانی با آیت‌الله نجفی امام جماعت مسجد جامع نبی اکرم(ص) دیدار کردند.


به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، دانش‌آموزان مدرسه فیض کاشانی محله نبی اکرم (ص) تهران در ادامه سلسله نشست‌های پیوند مسجد و مدرسه، به دیدار حضرت آیت‌الله ضیاءالدین نجفی، تولیت حوزه علمیه و امام جماعت مسجد جامع نبی اکرم (ص) آمدند.
 
امام جماعت مسجد نبی اکرم در این نشست نکات تربیتی، اخلاقی و اجتماعی ارزشمندی خطاب به دانش‌آموزان و اولیای مدرسه فیض کاشانی بیان داشت که مشروح آن در ادامه می‌آید.

 

آیت‌الله نجفی با بیان اینکه دانش‌آموزان در همه حال باید به امام زمان (عج) متوسل شوند، گفت: مراجع معظم تقلید و علما به دلیل انس مستمر با حضرت بقیه‌الله (عج) به درجات عالی معنوی، اخلاقی و علمی رسیده‌اند.

 

این نویسنده و پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری ادامه‌دهنده حرکت دینی و انقلابی امام خمینی (ره) هستند، خاطرنشان کرد: اولیای مدارس توجه به فرامین مقام معظم رهبری را سرلوحه فعالیت‌هایشان قرار دهند و بدانند عمل به فرمایشات معظم له، زمینه‌ساز موفقیت مدارس و دانش‌آموزان کشورمان می‌شود.

 

این استاد اخلاق و عرفان حوزه‌های علمیه، در ادامه توجه به مقدسات دینی و اهتمام به امور معنوی و اخلاقی را از عوامل موفقیت انسان‌ها دانست و افزود: دیدار با مراجع معظم تقلید، علما و بزرگان و همچنین شرکت در اردوهای زیارتی- معنوی نیز می‌تواند موجب موفقیت انسان‌ها به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان شود.

 

این نماینده ولی‌فقیه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ما امنیت امروز کشور را مدیون ایثار امام خمینی (ره) و رشادت‌های شهدا، جانبازان و خانواده ایثارگران هستیم، گفت: طرح‌هایی مانند پیوند مسجد و مدرسه که چند سالی است در کشور اجرا می‌شود می‌تواند زمینه‌ساز استمرار حرکت مدارس و دانشگاه‌های کشورمان و همچنین دانش‌آموزان و دانشجویان عزیزمان در مسیر انقلاب اسلامی شوند.

 

 

 

آیت‌الله نجفی در ادامه با بیان اینکه پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی نشان‌دهنده دین‌مداری مردم ایران است، خاطرنشان کرد: برخلاف آنچه برخی ادعا می‌کنند و برخلاف تبلیغات سوء دشمنان به ویژه استکبار جهانی، همچنان مردم کشورمان به ویژه نسل جوان، دانش‌آموزان و دانشجویان عزیزمان در مسیر دین و انقلاب اسلامی قرار دارند.

 

بنا بر این گزارش، دانش‌آموزان و اولیای مدرسه فیض کاشانی در ادامه اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه از بخش‌های مختلف مسجد جامع و حوزه علمیه نبی اکرم(ص) بازدید کردند و در پایان یکی از کتاب‌های ارزشمند آیت‌الله ضیاءالدین نجفی تهرانی به آنها تقدیم شد.

 

 

منبع: شبستان

 

 

 

https://www.masjed.ir/u/6pd

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: