دوشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۷ / ۰۸:۴۵
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۳۷۲۶
گزارشگر : ایده ایده
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند

ریشه‌های نخبگان انقلابی دانشگاه به مساجد می‌رسد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند خواستار توجه بیشتر به نقش تربیت مسجد در دانشگاهیان شد و گفت: برای تعالی مساجد باید بر روی نخبه‌های دانشگاهی سرمایه‌گذاری شود.

محمود صفری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند پس از بازدید از اولین نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد، در گفت‌وگو با ..... ضمن ابراز خرسندی و امیدواری از مشاهده محتوای ارائه شده در این نمایشگاه، عنوان کرد: بخشی از عمر خودم را در نظام گذشته در مساجد گذرانده ام و خیلی افسوس می خوردم که نظم و برنامه قوی در مساجد وجود نداشت. 

 

وی ادامه داد: این مسئله برای من دغدغه بود و همیشه به دنبال رفع این خلاء بودم. امروز دیدن این نمایشگاه مرا بسیار امیدوار کرد.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند از مسئولان برگزاری نمایشگاه تشکر و عنوان کرد: تشکر ویژه من از مقام معظم رهبری است که یک مبتکر هستند و ایجاد مرکز رسیدگی به امور مساجد از ابتکارات ایشان است که به چنین نمایشگاهی منتج شده است.  

 

وی در نقد محتوای نمایشگاه نیز گفت: مساجد در براندازی نظام گذشته نقش اساسی داشته و لازم است نقش مبارزان در مساجد هر منطقه بررسی و در آن مسجد مطرح شود. اگر چه بسیاری از مبارزان با رژیم گذشته دانشگاهی بودند اما ایده پذیری آنها از مساجد و ائمه جماعات بوده است. شهر تهران ائمه جماعات بسیار مطرحی داشته که بچه های انقلابی را در همین مساجد تربیت می کردند پس باید نقش تربیت مسجد در دانشگاهیان برجسته تر شود. 

 

صفری خواستار توسعه بیشتر بخش فرهنگی مرتبط با مساجد شد و گفت: اکنون بسیاری از جوانانی که می خواهند وارد دانشگاه شوند در کلاس های تقویتی حضور پیدا می‌کنند اما بخشی از این کلاس‌ها به راستی مخرب است. باید مساجد دراین زمینه ورود و به جوانان برای رسیدن به دانشگاه کمک کنند در این صورت نتایج این کار به مساجد بازخواهد گشت . وقتی ارتباط جوانان با مسجد برقرار شود محصول آن به مسجد بازخواهد گشت. 

 

وی به محتوای غنی ارائه شده در اولین نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد نیز اشاره و خواستار ارائه محتوای مدیریتی مساجد به صورت آموزشی و کارگاهی برای مسئولان مسجدی شد و گفت: آنچه در این نمایشگاه ارائه شده را می‌توان به صورت آموزشی برای ائمه جماعات ارائه داد و پس از برگزاری آزمون آنها را به عنوان امام جماعت به مساجد معرفی کرد. امام جماعت منتخب باید مدیریت مسجد را بلد باشد. 

 

صفری تصریح کرد: لازم است برای مدیریت مساجد ائمه جمعه که اغلب خود امام جماعت نیز هستند و هیئت امنا آموزش ببینند. از سوی دیگر نخبه پروری در مساجد باید پررنگ تر دیده‌شود. وقتی حرکت نخبگان دانشگاهی که به سمت مسائل اسلامی و انقلابی مرفته‌اند را  ریشه‌یابی می‌کنم می‌بینم ریشه‌های آنها به مسجد می‌رسد. بر روی همین نخبه‌ها برای تعالی مساجد باید سرمایه‌گذاری شود. 

 

وی اضافه کرد: ائمه جماعاتی هستند که آثار ارزشمندی در حوزه دشمن‌شناسی دارند این آثار باید در دانشگاه‌ها و مساجد ارائه شود. تشویق ائمه جماعات برای حضور در دانشگاه ها هم باید جدی‌تر صورت گرفته و پیوند مسجد و دانشگاه قوی‌تر پیگیری شود. 

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در پاسخ به این سؤال که برای مسجد دانشگاه خودتان چه کرده‌اید؟ گفت: سابقه تأسیس دانشگاه ما زیاد نیست و در حال حاضر در ساختمان‌های آن نمازخانه ایجاد شده است و سه امام جماعت روحانی در این نمازخانه اقامه نماز جماعت می‌کنند. زمینی مناسبی هم برای ساخت مسجد تعیین شده است که به محض تأمین اعتبار کلنگ آن زده خواهدشد.

انتهای پیام/

https://www.masjed.ir/u/6Vl

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری