یکشنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۸
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۲۹۱
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد مفتخر:

برای رسیدن به مسجد طراز، باید از ایده‌های جوانان بهره گرفت

امام جماعت مسجد مفتخر با ابراز خرسندی ازجوان‌گرایی در مدیریت امور مساجد تاکید کرد: لازم است برای دست یابی به مسجد طراز و نمونه اسلامی از مدیریت و ایده ها و نظرات جوانان استفاده شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام «صادق غلامی» امام جماعت مسجد مفتخر قیطریه در گفت و گو با شبستان با  تاکید بر حمایت و پشتیبانی از مساجد گفت: امور مساجد نباید تنها به نصب امام جماعت برای مساجد بسنده کند، بلکه باید حمایت های نرم افزاری و سخت افزاری از مساجد داشته باشد.
 
وی بیان کرد: باید اهرم های خاصی از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد برای حمایت از مساجد وجود داشته باشد، تا مساجد که مبدا شکل گیری انقلاب اسلامی بودند، در ادامه مسیر انقلاب هم بتوانند موفق عمل کنند.
 
امام جماعت مسجد مفتخر محله قیطریه با ابراز خرسندی ازجوان‌گرایی در مدیریت مساجد تاکید کرد: بها دادن به جوانان درمدیریت و فعالیت های مساجد زمینه ساز حضور هرچه بیشتر آنان در خانه های خدا وبهره مندی از توانمندی نیروهای مستعد و زبده در مساجد می شود، بنابراین لازم است برای دست یابی به مسجد طراز و نمونه اسلامی از مدیریت و ایده ها و نظرات جوانان  استفاده شود.
 
 حجت الاسلام غلامی با تاکید بر حمایت های قانونی از مساجد گفت: متاسفانه برخی از مساجد به دلیل مشکلات حقوقی و قانونی نیازمند حمایت های معنوی که گاهی دیده می شود، این مشکلات با یک نامه  حل و فصل می شود، ولی بی توجهی هایی که صورت می گیرد موجب می شود، متولیان و کارگزاران مساجد در ادامه فعالیت ها و برنامه ریزی برای رونق حضور آحاد مردم بویژه جوانان با توجه به هجمه های تبلیغاتی دشمنان علیه جوانان با مشکلاتی مواجه شوند.
 
امام جماعت مسجد مفتخر تلاش برای محوریت قرار گرفتن امام مسجد در فعالیت ها و برنامه ریزی های مساجد را یکی از مواردی دانست که لازم است تدابیری در مورد آن اتخاذ شود و تصریح کرد: بسیج، کانون فرهنگی هنری، هیئت امنا، خادم، شورای فرهنگی و امور بانوان باید در برنامه ریزی ها بایکدیگر هماهنگی و همکاری داشته باشند، زیرا موازی کاری در برنامه ها نه تنها موجب پیشبرد اهداف و برنامه ها نمی شود، بلکه موجب کمرنگ شدن برنامه ها و نیز کم شدن حضور مردم در مساجد می شود.

 

در این رابطه بیشتر بخوانید:

مسیر برای فعالیت امام جماعت هموار شود

متاسفانه به موازات مسجد مکان‌های دیگری بنا شده است

 

انتهای پیام/ 

https://www.masjed.ir/u/7gf

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: