جمعه / ۱۸ اَمرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۸
سرویس : مسجد ایده
کد خبر : ۳۴۹۳۷
گزارشگر : ایده ایده
ایده مسجدی

زنگ مشق در مسجد

ایده زنگ مشق مسجد توسط مسجد امام حسین(ع) در محله وردآورد هر سال اول مهرماه، ابتدای سال تحصیلی جدید، همزمان با زنگ مدرسه به صدا درمی‌آید و آ‌ن‌ها را به پاتوقی گرم و دنج برای نوشتن تکالیف مدرسه مهمان می‌کند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مسجد ایده؛  زنگ مشق مسجد امام حسین(ع) در محله وردآورد هر سال اول مهرماه، ابتدای سال تحصیلی جدید، همزمان با زنگ مدرسه به صدا درمی‌آید و آ‌ن‌ها را به پاتوقی گرم و دنج برای نوشتن تکالیف مدرسه مهمان می‌کند:

شناسنامه مسجد

نام مسجد: مسجد امام حسین(ع)

محل ساخت: تهران، منطقه 21، محله وردآورد

سال ساخت: وقف 1342، بازسازی و تکمیل 1357

به قول شاعر "در جوانی پاک بودن شیوه پیغمبری است". حال جوانان مسجد امام حسین(ع) محله وردآورد هم مصداق این شعر است. مسجدی پر از جوانان با حضوری گرم و خلاقانه. قصه این حضور متفاوت را به روایت حجت‌الاسلام اریسیان امام جماعت مسجد می‌خوانیم:

 

ایده‌های مسجد

 

گشایش مسجد؛ مایه برکت محله

مسجد امام حسین(ع) همزمان با ورود امام خمینی(ره) به تهران، گشایش یافت. از همان ابتدا جنبش‌های مردمی در مسجد امام حسین(ع) گسترده و چشمگیر بود. جوان‌هایی که به مسجد می‌آمدند و برای اعزام به جبهه ثبت‌نام می‌کردند و در این راه از هم سبقت می‌گرفتند.

حضور امام جماعتی مثل حاج آقا ایمانی نه تنها در مسجد بلکه در محله هم منشأ خیر و برکت بود و باعث ایجاد امکانات بسیاری از جمله لوله‌کشی گاز به محله شد.

 

یک مسجد شاد برای بچه‌های شاد

این مسجد همیشه برای جوان‌هایش برنامه‌های متخلف فرهنگی تدارک دیده است. برنامه‌هایی که هم جذاب و سرگرم کننده بوده و هم آن‌ها را با درس و زندگی پیوند زده است. برنامه‌های فرهنگی و دینی اینجا با برنامه‌های شاد و جذای ورزشی و تفریحی توام است. اینجا جوانان فعال همه کاره‌اند.

زنگ مشق مسجد

شاید برایتان جالب باشد بدانید در این مسجد ، زنگی به نام زنگ مشق اجرا می‌شود. در ابتدای سال تحصیلی برنامه ویژه زنگ مشق اجرا می‌شود. هر روز ساعت 16 درب مسجد را باز می‌کنند تا دانش‌آموزان و نوجوانان محله به این مسجد بیایند و تا زمان نماز به انجام تکالیف خود مشغول باشند.

 

نوجوان‌های پیشنماز

یکی دیگر از برنامه‌های ویژه مسجد که بعید است در جای دیگری نظیرش انجام شود، اقامه نمازجماعت به پیشنمازی خودشان است. زمانی که بچه‌ها از مدرسه تعطیل می‌شوند نمازجماعت مسجد تمام شده، اما از آنجا که مسجد سر راه بچه‌هاست در را باز می‌گذارند که بیایند و خودشان نماز را به جماعت بخوانند. پیشنماز هم یکی از خود بچه‌ها می‌شود که به سن تکلیف رسیده است.

 

https://www.masjed.ir/u/7Cq

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن