سه شنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۹:۳۹
سرویس : مسجد ایده
کد خبر : ۳۴۹۴۴
گزارشگر : ایده ایده
ایده مسجدی

نمایشگاهی برای شهدا

بنا بر این ایده اهالی مسجد می توانند یک نمایشگاه دائمی و یا یک نمایشگاه فصلی به یاد شهدا ، بر اساس فضای ممکن ایجاد کنند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مسجد ایده؛  بنابر فرمایش مقام معظم رهبری(دامت‌برکاته) "امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست" چرا که برگزاری یادمان شهدا در قالب‌ها و مناسبت‌های مختلف، بهانه‌ای برای تجدید عهد و پیمان با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده و به نسل های جوان فرصتی می‌دهد تا با سیره و سبک زندگی شهدا آشنا شوند.

یکی از راه‌های تداعی حال و وهوای زندگی و جهاد شهدا، نمایش حجمی جبهه‌های دفاع مقدس و سنگرهای مبارزه است. پایگاه تخصصی مسجد در سالروز شهادت سردار شهید حمید باکری، به سراغ یکی از تجربه‌های نمایشگاهی با موضوع شهدا رفته که توسط مسجد سلمان فارسی در شهر مقدس قم اجرا شده است:

 

زمینه‌سازی
انتخاب فضای مناسب برای نصب و راه‌اندازی نمایشگاه. بچه‌های مسجد سلمان فارسی از زمین نساخته مجاور مسجد استفاده کردند. اگر چنین فضایی در اختیار ندارید می‌توانید از کوچه جنب مسجد به شرط آنکه محل تردد و عبور نباشد استفاده کنید.

 

غرفه‌های نمایشگاه

1. ایستگاه انتظار سرخ
شامل: پوسترهای شهداء و کارهایی که با یونولیت آماده شدند. برای پوسترها می‌توانید از تصاویر شهدای محل، تصاویری که از شهدا در جبهه به یادگار مانده است و همچنین تصاویر سرداران معروف استفاده نمایید.

https://www.masjed.ir/u/7CB

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری