دوشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۸ / ۰۸:۱۴
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۳۵۱۲۵
گزارشگر : ایده ایده
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد:

ایجاد مسجد طراز و رفع آسیب‌های اجتماعی، رسالت مرکز رسیدگی به امور مساجد است

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: این مرکز در دوره مدیریتی جدید؛ به دنبال توانمندسازی ائمه جماعات و رسیدن به مساجد طراز، تقویت کارکرد‌های اجتماعی مساجد برای رفع آسیب‌های اجتماعی و تقویت سلامت اجتماعی در محلات در دستور کار است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصرالدین نوری‌زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه در دوره مدیریت جدید این مرکز با توجه به اهمیت و نقش رسانه‌ها تلاش شده است تعامل خوبی با ارباب جراید و رسانه‌ها در حوزه ارتباطات خبری برقرار شود، اظهارداشت: یکی از برنامه‌های این مرکز در راستای ارتباطات با رسانه‌ها، فعال‌سازی قرارگاه مسجد در سازمان صداوسیما بود که در این راستا جلسات متعدد و ارتباطات وسیعی با شبکه‌های مختلف یک و سه و همچنین معاونت سیما برقرار شده است تا بتوان به این نهاد دینی توجه بیشتری داشت.

 

رسانه‌ها حلقه ارتباطی با جامعه هدف و مردم‌اند

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها حلقه ارتباطی با جامعه هدف و مردم را برای هر نهاد فراهم می‌کنند، گفت: رسانه‌ها بهترین رصدکننده فعالیت‌ها و برنامه‌ها را دارا هستند و گروهی محسوب می‌شوند که نقش مرجعیت در حوزه عملکردی برنامه‌ها را می‌توان از آنان انتظار داشت.

حجت الاسلام نوری‌زاده با اشاره به اینکه معاونت‌های این مرکز موظف شده‌اند تا فعالیت‌ها را تا حد ممکن اطلاع‌رسانی کنند، تصریح کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد پذیرای انتقال انتقاد گروه‌های هدف این مرکز توسط رسانه‌هاست.

 

اطلاع‌رسانی صحیح و ارائه اخبار صادقانه هدف اصلی مرکز

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: اطلاع‌رسانی صحیح و ارائه اخبار صادقانه هدف اصلی این مرکز است و انتظار داریم رسانه‌ها نیز در مدیریت بهتر مساجد و معرفی مسجد طراز تلاش کنند تا بتوانیم دستاوردهای بیشتری در این حوزه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های مورد انتظار از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی و معاونت فرهنگی و اجتماعی این مرکز برقراری ارتباط با رسانه‌هاست، افزود: این همکاران ما موظفند تا ارتباط تنگاتنگی با حوزه خبر و رسانه‌ها داشته باشند.

 

اهداف امور مساجد در مدیریت جدید

حجت الاسلام نوری‌زاده تصریح کرد: این مرکز در دوره مدیریتی جدید؛ چند رویکرد با موضوعات توانمندسازی ائمه جماعات و رسیدن به مساجد طراز، تقویت کارکرد‌های اجتماعی مساجد برای رفع آسیب‌های اجتماعی و تقویت سلامت اجتماعی در محلات در دستور کار است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ادامه داد: اگر هر مسجد بتواند جلوی یک طلاق را بگیرد، جلوی یک اعتیاد را بگیرد، مسبب یک ازدواج شود، جلوی یک فساد و فحشا را در محل بگیرد، جلوی بی‌حجابی و بی‌بندوباری را بگیرد، کارآفرینی داشته باشد، اتفاق بسیار مبارکی را در محل ایجاد خواهد کرد. تحقق این اهداف مورد نیاز روزآمد و کارآمدشدن ائمه جماعت و با برنامه حرکت کردن آنان و همچنین اخذ اطلاعات محل و ارتباط بیشتر با مردم است تا مساجد یک الگو برای دیگر نهادهای اجتماعی و فرهنگی باشد. در این دوره توقع آن است که مساجد پذیرای تمام اقشار جامعه با هر سلیقه و نگاهی در حوزه دینی، اجتماعی، اخلاقی و ... باشند تا ان شاء الله بتوان از تمام ظرفیت‌های این پایگاه‌های دینی استفاده کرد.

انتهای پیام/

https://www.masjed.ir/u/7J7

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن