دوشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۰
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۵۱۶۷
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) خبر داد:

مسابقه نقاشی با موضوع اربعین

حجت‌‌الاسلام میرکریمی با بیان‌اینکه مساجد و مسجدی‌ها در فراگیری حماسه اربعین نقش مهمی ایفا کردند، گفت: مسابقه نقاشی با موضوع پیاده‌روی اربعین در مساجد تهران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌ الاسلام والمسلمین «سید مجتبی میرکرمی» در گفت‌ و ‌گو با شبستان، با بیان اینکه مسلمانان جهان با حضور در پیاده روری اربعین حسینی، حماسه ای دیگر آفریدند، اظهار کرد: مساجد و مسجدی ها در فراگیری این همایش انسانی، نقش مهمی ایفا کردند که شامل حضور گسترده در این مراسم و همچنین مشارکت وسیع در خدمت رسانی به زائران بود.
 

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) افزود: کار شیعیان اهل بیت (ع) در حوزه اربعین، با برگزاری مطلوب و شایسته پیاده روی، تازه شروع شده است و اکنون باید به طرق مختلف پیام این حماسه بزرگ بشری را به گوش جهانیان برسانند که فعالیت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اینترنتی از جمله آنها است.
 

وی با بیان اینکه مسجد امام حسن مجتبی (ع) (واقع در تهران، در خیابان شاه آبادی شمالی، میدان امام حسن مجتبی (ع)، خیابان لرستان) فعالیت خوبی در خدمت رسانی به شرکت کنندگان همایش جاماندگان اربعین حسینی در تهران داشت، گفت: سخنران دهه آخر ماه صفر در این مسجد حتما تبیین ابعاد مختلف پیاده روی اربعین را در محتوای سخنرانی های خود لحاظ می کند.
 

میرکریمی در ادامه به برگزاری مسابقات مختلف با موضوع پیاده روی اربعین در مساجد تهران اشاره و اضافه کرد: مسابقه نقاشی در همین موضوع در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می شود و علاقمندان تا اول آبان ماه فرصت دارند نقاشی های خود را به دفتر این مسجد تحویل دهند.
 

وی با بیان اینکه مساجد باید از ظرفیت هنر و کتاب برای اشاعه فرهنگ و سبک زندگی متاثر از اربعین حسینی در جامعه استفاده کنند، یادآور شد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، پیوند حوزه های دینی و فرهنگی با هنر موجب ماندگاری این حوزه ها می شود بنابراین مسجدی ها باید از رشته های مختلف هنری برای ابلاغ پیام سیدالشهدا (ع) استفاده کنند.
 

یادآور می شود، مسجد امام حسن مجتبی (ع) در تهران، در خیابان شاه آبادی شمالی، میدان امام حسن مجتبی (ع)، خیابان لرستان، واقع شده است.
 

پایان پیام/
https://www.masjed.ir/u/7Ks

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن