شنبه / ۲۸ دی ۱۳۹۸ / ۰۸:۴۵
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۵۴۸۳
گزارشگر : ایده ایده
نماینده ولی فقیه در سپاه قدس:

رابطه سردار سلیمانی با اولیاء الله دوطرفه بود

برنامه تشییع پیکر مطهر ایشان، برنامه ما و سپاه نبود، بلکه برنامه‌ایی بود که اولیاء علیهم السلام برای او طرح‌ریزی کرده بودند، چون رابطه او با آنها یک رابطه‌ی دوطرفه بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد،  آیین بزرگداشت شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همچنین یادبود جانباختگان مراسم تشییع شهید سلیمانی در کرمان و درگذشتگان حادثه سقوط هواپیما به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد ظهر پنج شنبه ۲۶ دی ماه در مسجد امام صادق علیه السلام برگزار شد.

 بر اساس این گزارش حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس و یارانش گفت: سردار سلیمانی هم در میدان جهاد اصغر و هم در میدان جهاد اکبر سال‌ها مبارزه کرد و ۴۰ سال در میدان جهاد اصغر عاشق شهادت بود و بیش از ۴۰ سال خود را ساخت.

وی افزود: سلیمانی سال ۵۹ و ۶۰ با سلیمانی سال ۹۸ از نظر تواضع هیچ تفاوتی نکرده بود. بلکه باید بگوییم تواضع او بیشتر هم شده بود. در دوران جنگ، او قاسم بود. در پایان جنگ، سردار سرتیپ پاسدار سلیمانی شد. بعد از آن، سرلشکر پاسدار. سپس فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران شد و در لبنان، عراق، سوریه، افغانستان و یمن شهرت پیدا کرد. قدرت او و تاثیر قدرتش در همه این کشورها ملموس بود، ولی هیچ کجا خودی ندید. من از سال ۶۱ ، در دوران جنگ و این اواخر هم در کنارش بودم. با این حال حتی یک بار هم از زبان او نشنیدم که بگوید؛ اگر من در سوریه، عراق و لبنان نبودم داعش شکست نمی خورد. حتی در جلسات دو نفره مان نیز این سخن را بر زبان نیاورد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس ادامه داد: همیشه وقتی شهید سلیمانی با شهید ابومهدی المهندس روبرو می‌شد می گفت: فرمانده من آقای ابومهدی المهندس است. این نشان تواضع و ولایتمداری او بود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای فرمودند: سردارسلیمانی نه اصولگرا بود و نه اصلاح طلب. نه در این جناح بود و نه در آن جناح، اما انقلابی بود.

حجت الاسلام شیرازی افزود: شهید سلیمانی کوچکترین اهانتی را به امام، انقلاب و ولایت تحمل نمی کرد.

نماینده فرمانده کل قوا در سپاه قدس در ادامه گفت: برای روشن تر شدن این مطالب به گفته‌های خود شهید اشاره می‌کنم. شهید سلیمانی می‌گفت: آدمها می آیند و می روند. قاسم سلیمانی می رود و قاسم سلیمانی دیگری می آید. احزاب و جریان ها اصل نیستند. همیشه به اصول توجه کنید. اگر می‌خواهید جامعه ما به وحدت حقیقی برسد، باید جامعه و همه سطوح را به اصول متوجه سازید. اصل اساسی و نگهدارنده نظام ولی فقیه است. این برای ما مثل قرآن ناطق است و ما با جان و خونمان در همه آحاد از آن دفاع می کنیم. ما امروز هرچه داریم از این انقلاب و امام است و این عزت عمومی را مدیون خط امام و استمرار راه و خط ایشان توسط مقام معظم رهبری هستیم. ثروتی گرانقدر تر از ثروت رهبری وجود ندارد و این ثروت با هیچ ثروتی قابل مقایسه نیست. در کشور نباید کلامی بر خلاف سیاست ها و منویات مقام معظم رهبری گفته شود و اگر هم گفته شد و اعتراضی صورت نگرفت، در گناه گوینده شریک هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین شیرازی در ادامه گفت: این جملات سردار روشن می کند که آن شهید همواره در جناح انقلاب و ولایت بود.

وی افزود: سردار سلیمانی همواره می گفت: والله تمام علمای شیعه را از نزدیک می شناسم. قسم می خورم سر آمد همه روحانیت آیت الله العظمی امام خامنه ای است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: سردار سلیمانی به اسلام، انقلاب، امام و ولایت، و به مقام معظم رهبری عشق می ورزید. او پای ارزش‌های انقلاب ایستاده بود و محال بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی سخنی بفرمایند و او تبعیت نکند. انقلابی بودن و ولایتمداری روحیه انقلابی می خواهد.

حجت الاسلام شیرازی در ادامه گفت: عشق به شهادت یکی از خصوصیات برجسته سردارسلیمانی بود. به طوری که در اول مهرماه سال گذشته وقتی گزارشی از تهدیدهای آمریکا و اسرائیل برای او آوردند، او باخط خود بر روی آن نوشت؛ انشالله خداوند شهادت من را به دست بدترین دشمنان دین خود نصیبم کند.

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی افزود: شهید سلیمانی ۴۰ سال عاشق شهادت بود و برایش لحظه شماری می کرد. ۳ ساعت قبل از شهادتش، وقتی می خواست سوار هواپیما شود و به عراق برود، روی یک کاغذ نوشت؛ خداوندا عاشق دیدار توام. همان دیداری که موسی را ناتوان از ایستادن و نفس کشیدن نمود و بعد امضا کرد! ولی قانع نشد و دوباره نوشت؛ خداوندا مرا پاکیزه بپذیر! سپس امضا کرد. باز هم قانع نشد و برای بار سوم نوشت خداوندا مرا بپذیر!

نماینده فرمانده کل قوا در سپاه قدس در ادامه با اشاره به جمله سردار سلیمانی در وصیت نامه اش گفت: این سردار بزرگ وصیت نامه ی مفصلی دارد که در آینده منتشر خواهد شد. وصیت نامه ای که با همه اقشار این نظام حرف دارد. اما من فقط به قسمتی از آن اشاره می کنم که شهید در وصیت خود آورده است؛ «من جای قبرم را در مزار شهدای کرمان مشخص کرده ام. قبر من ساده باشد مثل دوستان شهیدم. بر آن کلمه سرباز قاسم سلیمانی بنویسید. نه عبارت های عنوان دار»

حجت الاسلام شیرازی با اشاره به تواضع شهید سلیمانی گفت: سردار سلیمانی علاقه بسیاری به شهدای کرمان و لشکر ثارالله علیه الاسلام داشت. زیرا هشت سال را در کنار آنها گذرانده بود و می خواست در جمع آن شهدای بزرگوار باشد. خصوصاً در کنار شهید یوسف الهی. در سخنرانی هایش نیز وقتی اسم شهید یوسف الهی را می برد، اشک می ریخت.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی در این دنیا همیشه زیر سایه دیگران حرکت می کرد. هیچ وقت نگفت در لبنان من بودم! در عراق من بودم! در سوریه من بودم!  در لشکر ثارالله من بودم! لذا در آخر هم خواست که زیر سایه دوست شهیدش حسین یوسف الهی حرکت کند. لذا وصیت کرد که او را در کنار قبر شهید یوسف الهی دفن کنند.

حجت الاسلام شیرازی افزود: او بعد از شهادت هم نخواست نام او را بلند کنند. اما خداوند مرتبه و جایگاه او را بلند و والا کرد. من در تشییع پیکر ایشان گفتم: سردار سلیمانی برای حرم اهل بیت علیه السلام هستی خود را گذاشت. لذا ائمه سلام الله علیهما اجمعین نیز می خواستند او را عزیز کنند. چون این ارتباط یک طرفه نیست. او عاشق اهل بیت سلام الله علیهما بود و وقتی نام حسین بن علی علیه السلام در جلسات برده می‌شد با صدای بلند می گریست به پهنای صورت اشک می ریخت.هستی اش را برای اولیا گذاشت. اولیا نیز نام او را بلند کردند و زیارتشان را نصیب او گرداندند.

وی افزود: رابطه او با مقام معظم رهبری نیز مثال زدنی بود سردار سلیمانی به مقام معظم رهبری عشق می ورزید و رهبر انقلاب نیز به ایشان. رهبر معظم انقلاب پیشانی او را می بوسیدند و به او ابراز محبت می کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با اشاره به جایگاه سردار شهید سلیمانی در نزد اولیا علیهم السلام گفت: بنا نبود پیکر این شهید بزرگوار در کاظمین تشییع شود. بلکه قرار بود فقط برای طواف به حرم برود. اما قضیه از همانجا آغاز شد. وقتی که مردم با خبر شدند، خود را به کاظمین رساندند. در شهرهای دیگر نیز وقتی متوجه می شدند که پیکر شهید سلیمانی قرار است برای طواف قبور ائمه علیهم السلام برود خود را به آن شهر می رساندند.

وی افزود: همچنین قرار نبود پیکر این شهید بزرگوار به اهواز برود. جزو برنامه نبود. برنامه این بود که پیکر ایشان از عراق به مشهد برود ولی مردم اهواز وقتی از این موضوع آگاه شدند، گفتند نه! باید حتماً پیکر شهید سلیمانی را به اهواز بیاورید. به عقیده من این اتفاقات از اختیار ما خارج بود. این اتفاقات را خدا برنامه ریزی کرده بود. این خواست خدا بود که پیکر او در سرزمین هایی که هشت سال در آن جنگیده بود نیز، تشییع شود. برنامه تشییع پیکر مطهر ایشان، برنامه ما و سپاه نبود. بلکه برنامه‌ایی بود که اولیاء علیهم السلام برای او طرح‌ریزی کرده بودند.

حجت الاسلام شیرازی نمینده ولی فقیه در سپاه قدس

حجت‌الاسلام والمسلمین شیرازی در ادامه افزود: مسئولین کرمان گفتند ما پیش بینی می کردیم که یک میلیون نفر برای تشییع پیکر شهید سلیمانی بیایند. اما برآورد آن روزها نشان داد که جمعیت کرمان به سه و نیم میلیون نفر رسیده بود. همچنین در تهران نیز جمعیت قابل توجهی برای تشییع پیکر شهید سلیمانی و یارانش آمده بودند. در آن روزها ۷  میلیون نفر برای تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی به تهران آمده بودند. بله وقتی پا روی نفسمان بگذاریم خدا ما را بالا میبرد. به اندازه ای که تواضع کنیم به همان اندازه خدا ما را بلند می کند. خدا می خواست او را عزیز کند و به من، شما و دنیا اعلام کند که اگر دلمان خانه خدا شود نتیجه‌اش این چنین است.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با اشاره به ارتباط مثال زدنی شهید سلیمانی با فرزندان شهدا گفت: قرار بود همان سه شنبه پیکر ایشان دفن شود. ولی با توجه به حضور مردم در کرمان، اگر این اتفاق می‌افتاد، پیش بینی می شد که حدود هزار نفر در اثر ازدحام جان خود را از دست بدهند. لذا مراسم را نیمه گذاشتند و پیکر شهدا را به لشکر ثارالله بردند. گویا بنا بود؛ شهید به لشکر ثارالله هم سری بزند. صبح چهارشنبه بعد از اذان صبح وقتی برای دفن ایشان به گلزار شهدای کرمان رفتیم، دیدم برخی از فرزندان شهدا از دختر و پسر، شب را تا صبح در سرما ایستاده بودند تا با این شهید بزرگوار وداع کنند و این نشان از رابطه عاشقانه شهید سلیمانی با فرزندان شهدا دارد.

حجت الاسلام شیرازی در ادامه افزود: ۳۵ سال پیاپی دشمن برنامه‌ریزی کرد تا جمهوری اسلامی را در هم بشکند، اما نتیجه این شد و مردم ایران این چنین برای تشیع سردارانشان هستی خود را به خیابان آورند.

وی افزود: وقتی در سال ۹۶ در یک نامه، از ایشان خواستند برای ریاست جمهوری کاندیدا شود، شهید سلیمانی در جواب نوشت؛ من سربازم! سرباز باید سر پُست سربازیش بماند. امام(ره) فرمودند: این ملت عزیز است و من می خواهم جانم را برای این ملت بدهم. این مردم هم هستی خود را برای تشییع و عزاداری سردار سلیمانی به خیابان‌ها آوردند. لذا معلوم می شود بین مردم و سردار سلیمانی یک رابطه عاشقانه برقرار بود.

 

 

https://www.masjed.ir/u/7Uv

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد:
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمازجمعه: