نماز جماعت منظم
۱۴۰۰/۰۸/۲۴

اقامه منظم و مستمر نماز جماعت از بدیهی‌ترین وظایف یک امام جماعت طراز است، مسئولیتی که مدیریت شایسته و بجای مساجد حول آن در حرکت است:

اقامه منظم و مستمر نماز جماعت از بدیهی‌ترین وظایف یک امام جماعت طراز است، مسئولیتی که مدیریت شایسته و بجای مساجد حول آن در حرکت است:
ایده: حضور منظم و مستمر امام جماعت برای اقامه نماز در اوقات سه‌گانه و برقراری منظم نماز جماعت (تماشای فیلم)
مشروح ایده
اولین و مهمترین وظیفه یک امام جماعت طراز، اقامه منظم و مستمر نماز جماعت در مسجد است به گونه‌ای که اهالی محله و مسجدی‌ها بدانند به طور پیوسته در مسجد نماز برقرار است.
حضور منظم امام جماعت بدون تردید در رونق نماز جماعت موثر خواهد بود.
بایدها و نبایدها
اولین و مهمترین شغل امام جماعت مسجد، مسجد داری و اداره امور مسجد باشد.
دفتر کار و خانه امام جماعت در مجاورت و همسایگی مسجد باشد تا امام مسجد مشکل دوری از مسجد را نداشته باشد.
امام جماعت همواره ساعتی قبل و بعد از اقامه نماز در مسجد حاضر باشد تا به بهانه حضور او آرام آرام نماز جماعت یومیه رونق بگیرد.
زینت‌ها و مستحبات
در صورتی که امام جماعت کهولت سن دارد یا به دلیل سفر نمی‌تواند در مسجد حاضر باشد، در غیاب خود از یک روحانی جوان برای اقامه نماز استفاده نماید.
امام جماعت سایر برنامه‌ها و جلسات خود را در مسجد، حول وقت اقامه نماز برنامه‌ریزی نماید تا با زمان حضور او برای نماز تداخل یا فاصله زیاد نداشته باشد.
دستاوردهای ایده
رونق و گرمی مراسم اقامه نماز جماعت در مسجد
حضور حداکثری عموم مردم در برنامه نماز جماعت به دلیل نظم و اطمینان از حضور امام جماعت در مسجد
پشتوانه نظری
مقام معظم رهبری(دامت برکاته):
اگر ما مساجد را گرم نگه نداریم، در مساجد حضور نداشته باشیم و در حد توان و امکانِ یک روحانى و پیش‏نماز به مسجد نرسیم، چطور مى‏توانیم توقع کنیم که به هنگام اذان ظهر مردم دکان‏هاشان را ببندند و بیایند پشت سر ما نماز بخوانند؟!
سخنرانى در دیدار با جمعى از روحانیون، 14/ 12/ 70