اخبار

تاکید بر ارتباط تنگاتنگ هویت مسجد و روحانیون

تاکید بر ارتباط تنگاتنگ هویت مسجد و روحانیون
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به تاکید رییس جمهور بر جایگاه مهم روحانیون گفت: رییس جمهور تاکید داشتند که هویت مسجد و روحانی به هم گره خورده است پس باید برای تبلیغ معارف اسلامی از مسجد بهره ببرند.

حجت الاسلام سعید کرمی، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد  با اشاره به تاکیدات رییس جمهور در اجلاس روز جهانی مسجد برجایگاه مهم ائمه جماعات و روحانیون به خبرنگار شبستان گفت: نکته قابل توجه ای که امروز رییس جمهور در همایش روزجهانی مسجد بیان کردند این بود که برای یک روحانی چه جایی بهتر و مهمتر از کار در مسجد است. یعنی هویت این دو (مسجد و روحانیون) با هم گره خورده است پس باید از مسجد برای ترویج مباحث دینی بهره بگیرند.
 
وی بیان کرد: روحانیون به عنوان متولیان دین و مبلغ نیاز به سخت افزار و نرم افزار دارند و مسجد به عنوان خانه خدا و پناهگاه اهل ایمان خود به خود برای اهل ایمان و روحانیت مکانی برای ترویج احکام دین و مباحث دینی فراهم می کند و باید گفت که مسجد فضای خوبی است که روحانی می تواند در این فضای آماده به ترویج دین باشد.

 وی تصریح کرد: البته در این زمینه لازم است که مساجد دارای امام جماعتی باشند که دارای طراز علمی خاص، صاحب فکر و نظر باشد تا بتواند پاسخگوی نیازهای روز جوانان باشد. زیرا که اعتقاد داریم کار امام جماعت در مسجد فقط اقامه نماز نیست.

 معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: امام جماعت باید متولی برنامه های فرهنگی مسجد باشد و بتواند فعالان مسجدی و تشکل های مسجدی را دور هم جمع کند و به دنبال طراحی برنامه های فرهنگی باشد. پیام رونمایی از ایده های مسجدی که امروز با حضور ریس جمهور برگزار شد، همین بود ما به دنبال این هستیم که برای ائمه جماعات تبیین کنیم که به فکر پیداکردن و طراحی ایده های مسجدی باشند تا مساجد را به مسجد طراز اسلامی مورد تاکید رهبری برسانیم.

۱۱ شهریور ۱۳۹۳ ۱۰:۰۷

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید