اخبار

مسجد عطیه بنگلادش در معرض نا بودی است

مسجد عطیه بنگلادش در معرض نا بودی است
مسجد عطیه با قدمتی حدود چهارصد سال شهر «تنگیل دیلدوار» بنگلادش که از مساجد قدیمی این کشور می باشد در معرض نابودی قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محراب، مسجد عطیه با قدمتی حدود چهارصد سال شهر «تنگیل دیلدوار» بنگلادش که از مساجد قدیمی این کشور می باشد که در معرض نابودی قرار دارد و مردم محلی تنگیل، تخریب تدریجی این مسجد را نتیجه نبود مدیریت صحیح و مشخص در تولیت آن می دانند که این بنای قدیمی و زیبا را به مرز نابودی کشانده است.

این گزارش می افزاید،  این مسجد که در سال 1608 میلادی بدست معماری به نام «زمیندار سید خان» ساخته شد آمیزه ای از سبک معماری دوره مغول ها و سلطانی را در خود گنجانده است.

بر اساس گزارش نشریه داکا تریبون بنگلادش، هم اکنون آثار شکاف و تبله های های ناشی از رطوبت آب، بر روی سقف و دیوار های این مسجد به چشم می خورند که ناشی از فرسودگی بنا، عدم مرمت مناسب و باران های شدید استوایی می باشند.

بر اساس گفته های مسئول این سایت تاریخی، رشد کنترل نشده درخت ها و بامبو هایی که در مجاورت دیوار های بیرونی این بنا روییده اند موجب فرو رفتن تدریجی ریشه ها و ساقه های آنها در دیوار شده که این خود عامل ایجاد بسیاری از این ترک هاست. این مسجد از بنا های تاریخی دیدنی بنگلادش است که سالانه هزاران نفر از مردم محلی و توریست خارجی را برای بازدید از این بنای منحصر به فرد به تنگیل می کشاند.

 

 

 

 

 

 

۲۳ فروردین ۱۳۹۴ ۱۱:۰۲

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید