پنج شنبه / ۴ آذر ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۸
سرویس : دین و اندیشه
کد خبر : ۲۷۲۵۰
گزارشگر : سید پویان حسین‌پور
مدیر جذب وسازماندهی معاونت امورفرهنگی بعثه‌ رهبری خبر داد:

برگزاری آزمون جذب و گزینش روحانیون کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات

حجت‌الاسلام والمسلمین علی پروانه،‌ از برگزاری آزمون جذب و گزینش روحانیون اعزامی بعثه مقام معظم رهبری به عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین پروانه گفت: بعثه مقام معظم رهبری درنظر دارد در راستای بهره مندی بیشتر از ظرفیت بالای حوزه های علمیه سراسر کشور و استفاده از توان علمی و عملی روحانیون واجد شرایط در کاروان های عتبات عالیات ، آزمون سراسری جذب روحانیون را برگزار کند.
 
شرایط عمومی داوطلبان
وی گفت: اعتقاد و التزام عملی به اسلام و مذهب تشیع، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه، برخورداری از حسن شهرت و معاشرت ، نداشتن سوء پیشینه و سابقه محکومیت درمحاکم قضایی جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از توانایی جسمی و روانی ، تاهل و نداشتن منع قانونی از نظر خدمت نظام وظیفه عمومی از شرایط عمومی داوطلبان اعلام شده است.
حجت‌الاسلام پروانه داشتن گواهی اتمام کامل دروس کتبی و شفاهی پایه هفت از مرکز مدیریت حوزه علیمه قم، اصفهان و خراسان رضوی، معمم بودن ، دارا بودن حداقل 27 سال و حداکثر 55 سال و کسب امتیاز لازم در آزمون کتبی، مصاحبه، نوار و آموزش را از شرایط اختصاصی داوطلبان برشمرد.
مراحل تکمیل ثبت نام و نحوه برگزاری آزمون:
وی با بیان این که آزمون در روز جمعه 29 بهمن ماه امسال برگزارخواهد شد، افزود: حوزه‌های برگزاری آزمون بر اساس به حد نصاب رسیدن تعداد داوطلبان در هر محل تعیین خواهد شد و ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت آزمون به آدرس www.azmoon.hajj.ir انجام می گیرد.
 
مدارک مورد نیاز
این مسئول فرهنگی در بعثه مقام معظم رهبری، اصل و کپی مدرک تحصیلی، اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه ، اصل و کپی کارت ملی، 4 قطعه عکس 4*3 جدید ( مربوط به امسال) و دارای زمینه روشن را از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در این آزمون ذکر کرد.
مدیرجذب و سازماندهی معاونت امورفرهنگی بعثه مقام‌معظم رهبری ادامه داد: پس از ثبت نام اینترنتی (ورود اطلاعات و اسکن مدارک خواسته شده درسایت آزمون) و دریافت کد رهگیری در مرحله بعد لازم است تمامی داوطلبان اصل و کپی مدارک مذکور را در مراجعه حضوری به دفاتر نمایندگی بعثه محل سکونت خود تحویل دهند تا پس از تایید و صحت سنجی مدارک ، مجوز شرکت درآزمون برای آنها صادر شود.
وی اضافه کرد: هزینه شرکت درآزمون مبلغ 30 هزار تومان بوده که با استفاده از کارت های عضو شتاب و از طریق درگاه مدیریت جذب و سازماندهی در سایت آزمون قابل پرداخت است.
مراحل سه گانه گزینش روحانیون :
وی آزمون کتبی، آزمون شفاهی (مصاحبه)، ارائه لوح فشره ازجلسه مداحی (سی دی صوتی ، تصویری) را به عنوان مراحل سه گانه گزینش روحانیون برشمرد.
 
منابع آزمون کتبی
مدیر جذب و سازماندهی معاونت امورفرهنگی بعثه مقام‌معظم رهبری، شرط قبولی درآزمون کتبی را منوط به کسب حداقل 60 درصد امتیاز کل (با احتساب نمره منفی ) عنوان کرد و افزود: تاریخ اسلام ، اماکن، عقاید، احکام فقهی ، اطلاعات عمومی منابع آزمون کتبی به شمار می‌آید.
وی به داوطلبان توصیه کرد که در پاسخ به سئوالات دقت بیشتری داشته باشند، زیرا پاسخ های اشتباه نمره منفی دارد و در کارنامه آن ها لحاظ خواهد شد.
 
مصاحبه
حجت‌الاسلام پروانه گفت: از داوطلبانی که درآزمون کتبی نمره قبولی راکسب کرده اند براساس منابع آزمون کتبی مصاحبه بعمل خواهد آمد و یکی از محورهای اصلی مصاحبه شامل صحیح خواندن قرآن و ادعیه می باشد.
گفتنی است، نشانی و شماره تماس دفاتر نمایندگی های بعثه در مناطق بر روی سایت آزمون azmoon.hajj.ir قرار داده شده است.
https://www.masjed.ir/u/2Qh

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن