چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۸
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۲۸۴۰۴
گزارشگر : وحید پورتجریشی
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی:

آزادی ادیان در ایران میراث رهبری امام خمینی (ره) است

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی با رد ادعای تبعیض علیه اقلیت های دینی در ایران گفت که پیروان ادیان مختلف در ایران از همزیستی مسالمت آمیز برخوردار هستند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سیامک مره صدق نماینده کلیمیان در دوره هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از غرفه این سازمان در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار کرد: آن هنگام که در اروپا برخی از پیروان ادیان الهی را سرمی بریدند اقلیت های دینی و بویژه کلمیان به راحتی زندگی می کردند و آیین عبادی خودشان را داشتند.

وی با اشاره به آزارهای علیه یهودیان در اروپا افزود: بسیاری از کلیمیان از لهستان و دیگر کشورها در سیاه های که غربی ها عامل آن بودند به ادیان پناه آوردند. آنچه در قبال حرکت دولت ترکیه علیه اقلیت های دینی در تاریخ ثبت شده هرگز تصورش در ایران هم ممکن نیست. چرا که ایران جایی است که در آن آشوری و یهودی و زرتشی با وجود اختلافات تاریخی در اینکه کدام یک قدیمی ترین تمدن جهانی را به خود اختصاص داده اند، سوای همه این اختلافات که در بسیاری از نقاط دنیا همین اختلاف همچنان پابرجاست در کشورمان پیروان این ادیان با مسالمت هر چه تمام در کنار یکدیگر زندگی می کنند و از قضا تعاملاتشان هم دوستانه و صمیمی است.

مره صدق افزود: هرچند برخی از آثار سینمایی به دور از واقعیت تولید می شوند اما در سریال فاخری چون مدار صفر درجه شاهد هستیم یک جوان مسلمان به دختری یهودی دل می بازد و به دنبال این علقه ازدواج صورت می گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تفکیک یهودیت از صهیونیست گفت: این وصله ناروا که ریشه مغایر با متون مقدس یهودیان دارد درست پدیدهای شبیه به داعش است که هیچ سنخیتی با روح اسلام رحمانی ندارد. اصلا چطور ممکن است کشوری که امام خمینی (ره) و آیتالله خامنه ای دارد را با داعش مقایسه کرد.

وی آزادی اقلیت های دینی در ایران را در سایه رهبری داهیانه و باور قلبی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در رعایت حقوق اقلیت های دینی بر شمرد و اظهار کرد: تاریخ ثابت کرده آنجا که حکومت در دست حاکمان شیعی بوده پیروان ادیان دیگر زندگی راحت تری داشته اند.

مره صدق با اشاره به احترامی که جامعه یهودیان برای رهبر انقلاب قائلند، گفت: این موضوع علاقمندی کاملا در کلام و کردار کلمیان بروز و ظهور دارد. شاید جالب است بدانید ما بعد از اطمینان از سلامت آیتالله خامنه ای به دنبال بستری شدن در بیمارستان آیین شکرگذاری برای این منظور برگزار کردیم.

بنا بر اعلام این خبر، سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران روز 12 اردیبهشت در شهر آفتاب تهران افتتاح شد و تا 23 اردیبهشت ادامه دارد. سالن سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این نمایشگاه در بازار جهانی کتاب واقع شده است.

https://www.masjed.ir/u/1DY

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

پیام تسلیت رئیس مرکز درپی درگذشت آیت‌الله نجفی
 
همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد: