دوشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۳:۳۳
سرویس : بین الملل
کد خبر : ۳۱۸۶۱
گزارشگر : محسن عزیزی

112 فلسطینی شهید و 13 هزار نفر زخمی شدند

وزارت بهداشت فلسطین در غزه یکشنبه شب اعلام کرد که از آغاز تظاهرات بزرگ بازگشت که از 30 مارس (10 فروردین) در مرز غزه و سرزمین های اشغالی آغاز شده 112 فلسطینی شهید و حدود 13 هزار نفر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، وزارت بهداشت فلسطین افزوده است: از 30 مارس (10 فروردین) تاکنون 13 کودک و نوجوان فلسطینی در تظاهرات بازگشت شهید شدند.

وضعیت 232 فلسطینی که در تظاهرات بازگشت به دست نظامیان صهیونیستی زخمی شدند وخیم است و 32 فلسطینی نیز دچار نقص عضو شدند.
وزارت بهداشت فلسطین تاکید کرده است، در تظاهرات بازگشت 2 هزار و 96 کودک و یک هزار و 29 زن نیز زخمی شدند.
دوشنبه هفته گذشته، همزمان با روز نکبت و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، فلسطینیان اقدام به راهپیمایی اعتراضی در نوار غزه کرده که با واکنش وحشیانه نظامیان صهیونیست مواجه شدند.
در جریان تیراندازی نظامیان صهیونیست به راهپیمایان معترض به انتقال سفارت آمریکا به قدس، 61 فلسطینی شهید و بیش از دو هزار نفر مجروح شدند. این اقدام صهیونیست ها با اعتراض جامعه جهانی و محکومیت این رژیم همراه شد.
شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز جمعه این هفته پیش نویس قطعنامه پیشنهادی پاکستان و سایر کشورهای مسلمان را که خواستار اعزام هیات تحقیق مستقل و بین المللی این شورا برای بررسی جنایات اسرائیل است، بررسی می کند.
به گزارش ایرنا، مردم فلسطین در غزه از روز 30 مارس (جمعه 10 فرودین) مصادف با سالگرد «روز زمین» راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی بزرگ بازگشت» در منطقه مرزی بین غزه و رژیم صهیونیستی برگزار کردند.
فلسطینیان از سال 1976 تاکنون روز 30 مارس را به عنوان روز زمین فلسطینی نامگذاری کرده و آن را گرامی می دارند.
رژیم صهیونیستی در ماه مارس سال 1976 هزاران هکتار از سرزمین های فلسطینیان را تصاحب کرد و این اقدام باعث خشم گسترده شهروندان در سراسر خاک فلسطین شد


palestine
https://www.masjed.ir/u/56f

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

پیام تسلیت رئیس مرکز درپی درگذشت آیت‌الله نجفی
 
همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد: