شنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۲۰:۳۰
سرویس : فرهنگی و هنری
کد خبر : ۳۴۷۰۷
گزارشگر : ایده ایده
استاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) تاکید کرد:

نقش اثرگذار مساجد در چشم انداز آینده نظام

بهروزی لک با اشاره به نقش مساجد در چشم انداز ۴۰ سال آ‌ینده کشور، گفت: همان گونه که در شکل گیری انقلاب پایگاه مساجد نقش مهمی داشتند، در گام دوم آن هم می توانند نقش تاثیر گذاری در همه ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و هنری این عرصه ایفا کنند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت الاسلام «غلامرضا بهروزی لک» در گفت وگو با خبرگزاری شبستان با اشاره به نامگذاری روز دوم دهه تکریم و تعظیم مساجد با عنوان «مسجد، پیشتاز در تحقق گام دوم انقلاب» در مورد نقش کارگزارن مساجد در تحقق این شعار گفت: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی است که مبتنی بر ارزشهای متعالی فرهنگی بوده است. بر خلاف انقلابهای مارکسیستی و لیبرالستی که هدف آنها عدالت اقتصادی و یا آزادی بوده، انقلاب ما، انقلاب فرهنگی و معطوف به سعادت و عبودیت الهی نشات گرفته از مساجد است.
 

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به اینکه مساجد کانون انقلاب نبوی و اسلامی بوده است، اظهار کرد: مساجد نباید تنها  کارکرد عبادی داشته باشند. بلکه مساجد امروزی باید همانند مسجد النبی(ص) که محل استقرار حکومت نبوی بود در همه ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی فعالیت داشته باشند. در زمان پیامبر اکرم(ص) هیات های نظامی  در مسجد با حضرت دیدار می کردند، حل و فصل امور از مساجد بود و تجمع برای جهاد از همین مکان انجام می شد، امروز هم می توانند در رسیدگی به مشکلات مردم تحقق شعارهای سال که بنابر ضرورت نامگذاری می شود و چشم انداز نظام نقش تاثیرگذاری ایفا کنند.
 

بهروزی لک با اشاره به نقش مساجد در چشم انداز ۴۰ سال آینده گفت: مبدا، شکل گیری انقلاب از مساجد بود، در دوران  دفاع مقدس پشتیبانی از جبهه ها از همین پایگاه بود و در حال حاضر هم در بحران سیل و زلزله، جمع آوری کمک های مردمی و حرکت های جهادی از مساجد صورت می گرفت. بنابراین در گام دوم انقلاب هم می توانند نقش مهم و تاثیر گذاری در همه ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و هنری و کمک رسانی به نیازمندان داشته باشند.
 

استاد علوم سیاسی دانشگاه باقرالعلوم(ع) اظهار کرد: رسالت و ارزشهای انقلاب با حضور مردم و جوانان تامین می  شود، از اینرو ضرورت دارد، کارگزاران و متولیان مساجد به جایگاه و وظیفه مهم خود در قبال مساجد واقف باشند و تلاش در جهت احیای این کارکردها را در دستور کار قرار دهند و آسیب های گریز از مساجد که زمینه ساز لطمه وارد شدن نسبت به ارزشهای سیاسی و کارکردهای اجتماعی و کم شدن رونق حضور جوانان است، مورد آسیب شناسی قرار گیرد و نسبت به احیای‌ آنها برنامه ریزی صورت گیرد.

 
 بهروزی لک با تاکید براینکه کارگزاران مساجد باید نسبت به ترویج سیره نبوی و علوی در مساجد اهتمام داشته باشند،تصریح کرد: موضوع بصیرت افزایی و نقش مساجد در رسیدگی به آسیب های اجتماعی و معضلات جامعه باید مورد توجه و راهکارههای عملی در این زمینه انجام شود.

 

انتهای پیام/

شبستان
https://www.masjed.ir/u/7uh

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن