جمعه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۲۰:۴۶
سرویس : سیاسی و اقتصادی
کد خبر : ۳۴۷۰۸
گزارشگر : ایده ایده
امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر(عج)، تاکید کرد:

نقش مساجد در ارتقای کیفیت محصولات داخلی و تشویق استفاده از کالای ایرانی

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به ظرفیت بی بدیل مساجد در تبیین و بسترسازی شعار امسال، گفت: مساجد می توانند بهترین مراکز برای تبلیغ، تشویق و ترغیب رونق تولید محسوب شوند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد؛ حجت الاسلام «ابوالقاسم علیزاده» در گفت و گو با خبرگزاری شبستان با اشاره به شعار روز اول دهه تکریم و غبارروبی مساجد با عنوان«مسجد زمینه ساز تحقق رونق تولید»گفت:در نظام اسلامی و انقلابی اگر نگاه، جهت گیری و راهبردها بر اساس مسجد محوری باشد، در سیاست های کلان جامعه به ویژه شعارهایی که به ضرورت مقام معظم رهبری همه ساله مطرح می کنند، مساجد ظرفیت قابل توجهی برای تبیین و بسترسازی شعار سال محسوب می شوند.

امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر(عج) با اشاره به اینکه یکی از پایه های اصلی پیشرفت یک جامعه، توجه به چرخه تولید است،ادامه داد: تلاش و همت بیشتر زمینه ساز تولید با کیفیت،همراه با استاندارهای لازم می شود، به نظرم مساجد یکی از بهترین مکان ها برای فرهنگسازی در مورد استفاده از کالای ایرانی، تبلیغ محصولات داخلی و ارتقای سطح کیفیت آنها به شمار می روند.

علیزاده با اشاره به اینکه «دیانت ما عین سیاست ماست»، اذعان کرد:تفاوتی بین ارزشهای اسلامی، انقلابی، مذهبی و ملی ما نیست.بنابراین مساجد می توانند بهترین مراکز برای تبلیغ، تشویق و ترغیب رونق تولید محسوب شوند، زیرا بهترین فرصت و مکان برای ترویج این موضوع درمکانی است که مومنین تجمع کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر تبلیغ و تشویق به استفاده از تولیدات داخلی،خانه های خدا این ظرفیت را دارند که زمینه عرضه محصولات و تولیدات داخلی را فراهم کنند،اما متاسفانه امروز ظرفیت بی بدیل مسجد در ابعاد اقتصادی،سیاسی،اقتصاد مقاومتی جدی گرفته نمی شود، این درحالی است که جرقه اول انقلاب اسلامی ما از همین مراکز زده شد.

امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر(عج) با یادآوری نقش مساجد در دوران دفاع مقدس و پشتیبانی از جبهه ها اظهار کرد: در گذر زمان این جایگاه اثرگذار جدی گرفته نشد،در حالی که در مورد شعار سال می توان نمازگزارانی که سرمایه ای دارند را تشویق به ارتقای کیفیت محصولات تولیدیشان و نیز استفاده از کالای داخلی کرد.

علیزاده  با اشاره به اینکه مساجد به عنوان کانون رشد و جهت دهندگی می توانند، در فراهم کردن زمینه اشتغال هم نقش تاثیرگذاری ایفا کنند،تصریح کرد: خانه های خدا به عنوان مدرسه و دانشگاه می توانند علاوه بر ترویج و فرهنگسازی، در بحث کارآفرینی نقش تاثیرگذار ایفا کنند، همان گونه که این موضوع در مسجد حضرت ولیعصر(عج) مورد توجه قرار گرفته و ما در بخش های ورزشی، آموزشکده، مهد کودک و مرکز مشاوره مسجد برای بیش از 60 نفر شغل ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: ضمن اینکه این مسجد با ایجاد شعبه های کارآفرینی در اتصال حلقه های جویای کار و کارآفرینان فعالیت دارد و از این طریق توانسته برای بسیار از جوانان جویای کار شغل ایجاد کند. 

دهه پایانی ماه شعبان به نام «دهه تکریم و تعظیم مساجد» نام‌گذاری شده که برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای این ایام با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برنامه ریزی شده است.
شبستان
https://www.masjed.ir/u/7ui

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن