یکشنبه / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۰۸:۱۷
سرویس : اجتماعی
کد خبر : ۳۴۷۳۲
گزارشگر : ایده ایده
مدیر حوزه علمیه امام القائم (عج) مطرح کرد

همراهی گسترده حوزویان در اجرای «هر مسجد؛ یک خانه»

حجت الاسلام والمسلمین بدری گفت: استادان و طلاب حوزه علمیه امام القائم (عج) فعالیت‌های زیادی در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان و تحقق حداکثری پویش هر مسجد؛ یک خانه داشته‌اند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمجتبی بدری» در گفت‌و‌گو با شبستان با بیان اینکه وقوع سیلاب های اخیر در برخی از مناطق کشورمان، موجب تاسف و ناراحتی همگان شد، گفت: اما از سوی دیگر، کمک رسانی به سیل زدگان از سوی آحاد ایرانیان آنقدر خوب بود که یک بار دیگر وحدت و همدلی مردم، سازمان های نظامی و دستگاه های دولتی را نشان داد.
 
مدیر حوزه علمیه امام القائم (عج) افزود: مساجد نیز در کمک رسانی به سیل زدگان در کنار ارتش، سپاه، بسیج و دستگاه های دولتی قرار داشتند و با کمک یکدیگر حماسه ای بزرگ در خدمات رسانی به آسیب دیدگان خلق کردند و به دنیا به ویژه استکبار جهانی و در راس آنان آمریکا نشان دادند که ملت ایران تحت هدایت های مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، متحدتر و همدل تر از هر زمانی هستند.
 
امام جماعت مسجد جامع اصفهانک (احباب الحسین) خاطرنشان کرد: اهالی این مسجد نیز همراه با سایر مساجد کشور کمک های نقدی و غیر نقدی وسیعی به سیل زدگان داشته اند و تاکنون چندین نیسان از کمک های این افراد از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناطق سیل زده ارسال شده است. 
 
بدری افزود: نمازگزاران مسجد جامع اصفهانک (احباب الحسین) همچنین کمک های نقدی فراوانی به آسیب دیدگان در سیلاب های اخیر داشته اند و به دنبال آغاز پویش سراسری «هر مسجد، یک خانه» بنده بارها در این مسجد اعلام کردم که بهتر است کمک های نمازگزاران محترم این خانه خدا در مسیر ساخت سرپناه برای سیل زدگان و تسریع در روند بازسازی مناطق سیل زده، سامان دهی شود.
 
مدیر حوزه علمیه امام القائم (عج) باب یان اینکه حوزویان اعم از مراجع معظم تقلید، علما، استادان و طلاب حوزه علمیه فعالیت های خوبی در تسکین آلام و رنج های سیل زدگان داشته اند، گفت: استادان و طلاب حوزه علمیه امام القائم (عج) (خیابان مشهدی رحیم تهران) نیز فعالیت های زیادی در کمک رسانی به سیل زدگان و تحقق حداکثری پویش «هر مسجد، یک خانه» داشته اند و ما اعلام کرده ایم کمک رسانی به این گروه از ایرانیان آنقدر مهم است که به طلابی که قصد حضور و خدمت رسانی در مناطق سیل زده را داشته باشند، مرخصی می دهیم.
 
امام جماعت مسجد جامع اصفهانک افزود: مجموع اتفاقات و تحولاتی که در روزهای پس از وقوع سیلاب در برخی از استان های کشور، روی داد حکایت از عزم ملی ایرانیان در حمایت از هموطنانمان دارد به طوری که کرد، ترک، لر، گیلک و عرب و سایر اقوام ایرانی، و همچنین شیعه، سنی، مسیحی و یهودی و پیروان سایر ادیان ابراهیمی ساکن در ایران، در مواقع بحرانی، تحت فرماندهی مدبرانه مقام معظم رهبری، یک صدا و یک دل می شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان کشورمان که همت و عزم راسخ خود در توسعه و پیشرفت ایران و آرامش و آسایش ایرانیان را کمک رسانی به سیل زدگان نشان دادند، از وحدت ملی پس از وقوع سیلاب های اخیر، استفاده کنند و برای رفع مشکلات اقتصادی در کشور و تحقق محورهای مختلف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، استفاده کنند.
 
مدیر حوزه علمیه امام القائم (عج) گفت: مساجد، اساس شکل گیری انقلاب اسلامی و تداوم حرکت نظام جمهوری اسلامی هستند و همین خانه های خدا ارزش و اهمیت خود را در کمک رسانی به هموطنانمان در مناطق سیل زده نشان دادند، بنابراین مسئولان کشور باید بیش از پیش، از ظرفیت مساجد و توانمندی و اخلاص اهالی مسجد در تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و علمی استفاده کنند.

انتهای پیام/

 

شبستان
https://www.masjed.ir/u/7ve

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن