شنبه / ۱۹ اَمرداد ۱۳۹۸ / ۰۸:۳۲
سرویس : مسجد سیدالشهداء (ع)
کد خبر : ۳۴۹۱۷
گزارشگر : ایده ایده
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد

مساجد در تبیین مسئله غدیر همت کنند

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان‌اینکه حرکت کاروان‌های غدیر باید جریان‌ساز باشد، گفت: مساجد باید به صورت مستمر در تبیین موضوع ولایت، رهبری فکری، تربیت اخلاقی، آموزش عملی و رفتاری داشته باشند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد به نقل از شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» در همایش «خادمان غدیر» که عصر امروز (چهارشنبه، ۱۶ مرداد ماه) در مجتمع فرهنگی هنری نور ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران برگزار شد، خطاب به مدیران این کانون ها گفت: فعالیت شما در عرصه غدیر فعالیت در مقابل جملی ها، صفینی ها، خوارج و نهروانی ها است و شما یاوران امیرالمومنین(ع) هستید و مدال خدمتگزاری برای حضرت علی(ع) به شما عنایت شده است.
 
امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: امروز یاوران حضرت امیر(ع) دشمنان آن حضرت را در موضع انفعالی قرار داده اند و شکست داعش نه تنها وهابیت را منفعل کرد، بلکه استکبار جهانی را هم در موضع انفعال، ضعف و رسوایی قرار داد.
 
حجت الاسلام صدیقی بیان کرد: امروز با عنایت امیرالمومنین(ع) نیروهای سپاهی با یک موشک، پهباد رادار گریزقیمتی دشمنان را برخلاف انتظار همه قدرت های شرقی و غربی ساقط کرد، به گفته یکی از تحلیل گران خارجی این پهباد نبود که سقوط کرد، بلکه آغاز افول و سقوط تمدن کفر و شرک و طلوع مجدد حکومت امیرالمومنین(ع) در عرصه مدیریت جهانی است.
 
وی خاطر نشان کرد: این انقلاب با آرم امیرالمومنین علی(ع) به میدان آمده است و اساس این انقلاب ولایت آن حضرت(ع) و جریان سیاسی غدیر است. این همه خون ریخته شده از زمان حضرت زهرا(س) تا شهادت مدافعان حرم همه فدائیان غدیر هستند.
 
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: مساله غدیر یک روز، مقطع و یک شخص نیست، بلکه یک جریان و نظام و خط فکر، سبک زندگی، جهان بینی در ابعاد زندگی بشر است، بنابراین حرکت شما فعالان مسجدی در برپایی کاروان های غدیر، باید یک حرکت جریان ساز باشد که در روز غدیر در اوج تعظیم شعائر، افکار را متوجه می کند، اما بدانید این حرکت شما کفایت نمی کند و این حداقل و بذری است که آن را می پاشید و به دنبال آن باید برنامه های فرهنگی نیز انجام دهید.
 
حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: همان گونه  که کانون های فرهنگی هنری مساجد رسالتش انجام فعالیت فرهنگی هنری در جوار مساجد است، باید حضور امیرالمومنین(ع) در مساله فرهنگ فکری، اخلاقی، تولیدی، سیاسی، خانوادگی، تربیتی و جای جای نیازهای بشری تابلو و خط  زندگی عموم بشریت شود.
 
وی تاکید کرد: برای گسترش فرهنگ غدیر، باید اقدامات و برنامه های آموزشی مورد توجه قرار گیرد و مساجد باید به صورت مستمر در تبیین موضوع ولایت، رهبری فکری، تربیت اخلاقی و آموزش عملی و رفتاری اشته باشند.
 
وی ابراز کرد: بنیاد بین المللی غدیر این آمادگی را دارد تا به طلاب جوانی که در ترویج غدیر علم و تجربه دارند، مهارت های لازم را آموزش دهد.
 
دبیر بنیاد بین المللی غدیر اضافه کرد: بعد احساسی و شعاری غدیر یعنی غدیر را ما به عنوان یک اصل مورد توجه قرار دهیم زیرا غدیر، عاشورا و مهدویت سه موضوع مهم تشیع هستند. انقلاب اسلامی ایران باید به انقلاب حضرت حجت(عج) با مدیریت ولایت فقیه که استمرار حرکت انبیا است، ختم شود. امروز 40 است که مردم ما زیر پرچم ولایت فقیه ایستاده اند و ولایت در دل های مردم ما نفوذ کرده است.
 
 در ادامه این همایش از تابلوی ضامن آهو، که اهدایی یکی از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد به موزه شهدا بود، با حضور حجت الاسلام صدیقی رونمایی شد.
 
 
پایان پیام/
https://www.masjed.ir/u/7BM

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن