شنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۹ / ۰۷:۱۶
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۵۹۰۴
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
مدیر ناحیه شیخ کلینی گفت:

فعالیت ۱۲۰ مسجد پاکدشت در مهار کرونا

حجت‌الاسلام طباطبایی‌فر با اشاره به برنامه‌های ویژه مساجد ناحیه شیخ کلینی برای مهار بیماری کرونا و حمایت از اقشار کم برخوردار، گفت: ۱۲۰ مسجد این ناحیه در مهار بیماری کرونا و حمایت از نیازمندان پای کار هستند.

حجت الاسلام «سید احمد طباطبایی فر» در گفت و گو با پایگاه تخصصی مسجد از اجرای طرح محله محوری در ناحیه شیخ کلینی مرکز رسیدگی به امور مساجد خبر داد و اظهار کرد: در سطح منطقه پاکدشت 120 مسجد فعالیت می کند که 20 مسجد به عنوان مساجد محوری و معین در با تعامل با دیگر مساجد در بحث مبارزه با بیماری کرونا و پیشگیری از این بیماری فعالیت می کنند.

مدیرناحیه شیخ کلینی مرکز رسیدگی به امور مساجد غربالگری خانه به خانه را یکی از رویکردها و برنامه های بچه هایی مساجد محوری شهرستان پاکدشت دانست و افزود: یکی دیگر از محورهای فعالیتی مساجد ناحیه تعامل و رایزنی با خیرین به منظور کمک رسانی به خانواده های بی بضاعت و محروم است، در همین راستا از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون در چند مرحله بسته های معیشتی برای نیازمندان توزیع شده است و جلسات متعددی نیز به صورت حضوری و غیر حضوری با مساجد محوری و معین از سوی ناحیه مرکز رسیدگی به امور مساجد شیخ کلینی در راستای شناسایی نیازمندان و اجرای رزمایش مواسات و کمک های مومنانه و تولید و توزیع ماسک انجام شده است.

وی از برپایی ایستگاه های سلامت به منظور عرصه ماسک و اقلام بهداشتی خبر داد و گفت: به صورت میانگین تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار ماسک به صورت رایگان عرضه و در تعدادی از مساجد در ایستگاه های سلامت اقلام بهداشتی با تخفیف ویژه به مردم عرضه شده است. همچنین، تعدادی از مساجد با توصیه پزشکان اقدام به تهیه سوپ های مقوی و توزیع میان بیماران کرونایی کردند و ویزیت رایگان بیماران و ارایه مشاوره های پزشکی به آنها نیز از دیگر اقدامات مساجد بوده است.

حجت الاسلام طباطبایی فر توزیع کارت هدیه به نیازمندان و اهدای حواله نان به ارزش ۴۵۰ هزار تومان با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و اتحادیه نانوایان را از دیگر خدمات ارایه شده در قالب رزمایش مواسات و کمک های مومنانه نام برد و گفت: ما ضمن کمک رسانی به اقشار مستضعف به تعدادی از خادمان مساجد کم برخودار نیز در قالب این طرح بسته های حمایتی توزیع کردیم تا در شرایط بحران کرونا بخشی از مشکلات مردم حل شود. همچنین با رایزینی با کمیته امداد امام خمینی(ره) هزینه های درمانی تعدادی از نیازمندان توسط خیرین مساجد پرداخت شد.

مدیر ناحیه شیخ کلینی مرکز رسیدگی به امور مساجد خاطرنشان کرد: به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب(س) مراسم یلدای زینبی و اهدای بسته های آجیل و میوه به محرومان انجام شد و یک مسجد هم بسته کامل هدیه شب یلدا به ارزش ۸۰۰ هزار تومان را میان ۵۰ خانواده نیازمند توزیع کرد. همچنین با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) ۱۲۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع کرد و تعدادی از ائمه جماعات ناحیه نیز با حضور در بیمارستان ها ضمن تبریک روز پرستار هدایایی به آنها تقدیم کردند.

حجت الاسلام طباطبایی فر با اشاره به ویژه برنامه های نخستین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت و روز بصیرت گفت: توزیع و نصب بنر، ماشین نویسی از سخنان سردار دل ها، برپایی نمایشگاه های بصیرت آفرینی بخشی از این برنامه ها به همین مناسبت بوده است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری فاطمیه اول در ۱۲۰ مسجد ناحیه خاطرنشان کرد: راه اندازی کاروان فاطمی، برپایی۵ شب مراسم سوگواری و اطعام از جمله برنامه های این مراسم عزاداری بوده است.

https://www.masjed.ir/u/87p

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن