دوشنبه / ۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۹
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۵۹۲۵
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
با اعلام امام جماعت مسجد امام حسین(ع)

کمک های مومنانه اهالی مسجد امام حسین(ع) به نیازمندان سه استان کشور

کمک های مومنانه اهالی مسجد و حوزه علمیه امام حسین(ع) دست نیازمندان در استان‌های تهران، قم و مازندران را گرفته است و از زمان شیوع ویروس کرونا بیش از دو میلیارد تومان از سوی این مجموعه هدایای غیر نقدی و نقدی به نیازمندان توزیع گردیده است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، وقتی بحث خدمت به نیازمندان و انسان های آبرومندی می شود که به دلایلی همچون شیوع ویروس کرونا دچار مشکلاتی در تامین معاش خود شده اند، مسجدی ها پیشگام و پرچمدار هستند و فرقی نمی کند یک نیازمند در کجای کشور ساکن باشد، اهالی مساجد به یاری او می شتابند.

مسجد امام حسین (ع) که به گفته «سید داود حسینی» خادم آن، تمام فعالیت های این مسجد با حوزه علمیه آن نیز مرتبط است و به هیچ وجه نمی توان این دو را جدا از هم دید، در دوره شیوع ویروس کرونا به ویژه با شروع موج جدید آن از مهر ماه امسال، دایره خدمت رسانی خود را بیش از گذشته وسیع کرد و شامل حال نیازمندانی در سه استان تهران، قم و مازندران نیز می شود.

هشت مرحله کمک مومنانه؛ از بسته‌های ارزاق تا کارت هدیه
گروه جهادی مسجد و حوزه علمیه امام حسین (ع) منطقه دیلمان با شیوع ویروس کرونا تاکنون، هشت نوبت دست نیازمندان را گرفته است و طی چهار ماه اخیر، صدها بسته ارزاق و کارت هدیه به ارزش یک میلیارد و دویست میلیون تومان میان محرومان در سه استان مزبور توزیع کرده است. نکته بسیار مهم این است که در دو نوبت اخیر، بیش از 300 روحانی اعم از امام جماعت، مبلغ دینی و طلبه از هدایای جهادی مسجد و حوزه علمیه امام حسین (ع) بهره مند شدند.

حجت الاسلام «سید کریمی» درباره این فعالیت مسجد و حوزه علمیه امام حسین (ع) گفت: رویکرد فعالان و بسیجیان این مجموعه، عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه رزمایش مواسات و همدلی است که امام جماعت راتب این مسجد و مسئول این حوزه علمیه نیز با جمع آوری کمک های مردمی، حرکت مسجد و حوزه علمیه امام حسین (ع) در دستگیری از نیازمندان را افزایش بخشیده است.

این عضو فعال گروه جهادی مسجد و حوزه علمیه امام حسین (ع) اضافه کرد: در دوره شیوع ویروس کرونا بیش از دو میلیارد تومان از سوی این مجموعه هدایای غیر نقدی و نقدی به نیازمندان در استان های مختلف کشور به ویژه قم، مازندران و تهران اهدا شد.

خدمت به نوعروسان در تمام دوره شیوع کرونا
از کارهای مهم دیگر اهالی مسجد و حوزه علمیه امام حسین (ع) در دوره شیوع ویروس کرونا تلاش برای تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند است که به گفته سیدرضا حسینی، «با وجود تمام مشکلات معیشتی که مردم با آن دست به گریبان هستند، تلاش کرده ایم، در انجام این کار که سنتی قدیمی در مسجد امام حسین (ع) است، کوتاهی نشود که به لطف خداوند در این زمینه نیز در دوره کرونا موفق شدیم چندین بسته جهیزیه به نیازمندان هدیه کنیم.»

برگزاری نماز جماعت و برنامه در مناسبت های مختلف با کمترین میزان در مسجد و حوزه علمیه امام حسین (ع) برگزار می شود. حسینی در این باره گفت: تلاش کرده ایم این برنامه ها تعطیل نشود زیرا اگر مردم به اقامه نماز در منازل شان یا پیگیری برنامه ها از طریق رسانه ها عادت کنند، بازگشت آنان به مسجد خیلی سخت است. با توجه به اینکه حوزه علمیه درست در قلب مسجد امام حسین (ع) واقع شده، مشکلی در زمینه حضور امام جماعت و سخنران مذهبی نداریم، به همین دلیل برنامه ها به صورت مستمر در این مجموعه برگزار می شود.

موضوع مهم دیگر درباره فعالیت های بسیجیان و گروه جهادی مسجد و حوزه علمیه امام حسین (ع) مشارکت آنان در اجرای طرح شهید سلیمانی است که به گفته حسینی، این کار با جدیت دنبال می شود و در غربالگری ساکنان محله دیلمان بسیار فعالیت دارند. هر خانواده ای که در مسیر این غربالگری، نیازمند تشخیص داده شود در فهرست دریافت کمک های مسجد و حوزه علمیه امام حسین (ع) قرار می گیرد که افزایش میزان کمک های این مجموعه در دوره کرونا نسبت به دوره پیش از آن، به همین دلیل نیز بوده است.

فعالیت حوزه علمیه برقرار بودن و تراز بودن مسجد امام حسین(ع) کمک شایانی کرده است
برگزاری دروس عمومی و اخلاق و حتی برخی از کلاس های درس حوزه علمیه امام حسین (ع) در این مسجد، موجب استمرار رونق این خانه خدا در دوره کرونا است. حسینی در این بارهگفت: تاسیس مدارس علمیه در جوار مساجد از ابتکارات مراجع تقلید و علما است که ما نیز سعی کردیم با تبعیت از این بزرگان، حوزه علمیه را در قلب مسجد امام حسین (ع) تاسیس کنیم که برکات زیادی هم برای اهالی این مسجد و هم برای طلاب این حوزه و هم برای ساکنان محله دیلمان داشته است. از دستاوردهای این همجواری، حضور مستمر گروه جهادی طلاب حوزه علمیه امام حسین (ع) در یاری رسانی به آسیب دیدگان در حوادثی همچون سیلاب و زمین لرزه است. با شیوع ویروس کرونا نیز دوباره شاهد برکات فعالیت و استقرار حوزه علمیه امام حسین (ع) در مسجدی به همین نام است. اجرای مطلوب و خوب طرح شهید سلیمانی در سطح منطقه، از دستاوردهای دیگر این همجواری است.

تدارک ویژه برنامه برای روز مادر و دهه فجر توسط بسیجیان مسجد امام حسین(ع)
مسجد امام حسین (ع) فضای باز وسیعی دارد هم حیاط آن و هم کوچه ای که این مسجد در آن واقع شده است. بنابراین وقتی ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کرد که باید نماز جماعت و برنامه ها در فضای باز مساجد برگزار شود اهالی و کارگزاران این خانه خدا بدون دغدغه این کارها را انجام می دادند. برنامه های مسجد و حوزه علمیه امام حسین (ع) در ایام فاطمیه نیز با سخنرانی مذهبی و مداحی برگزار شد و از هم اکنون به همت پایگاه های بسیج این مسجد و حوزه علمیه، ویژه برنامه هایی برای روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) (روز زن و مادر) و ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، تدارک شده است.

مسجد امام حسین (ع) به دلیل وجود حوزه علمیه در قلب آن و داشتن امام جماعتی پر تلاش و بسیجیانی مخلص و جهادی، به مسجدی محوری در منطقه دیلمان تبدیل شده است که با افزایش تلاش اهالی این مسجد، اکنون نیازمندان و روحانیون و طلاب در برخی از استان های دیگر نیز نام این مسجد را شنیده اند و به این صورت،به مسجدی برقرار و مسجدی در تراز اسلامی تبدیل شده است.

نشریه‌ای برای اطلاع‌رسانی در سطح منطقه
دفتر بسیج مسجد و حوزه علمیه امام حسین (ع) در بیشتر ساعات روز باز است تا خدمت رسانی به گروه های مختلف مردم هیچ گاه تعطیل نشود. نکته مهم این است که به همت کریمی از فعالان این مسجد و حوزه علمیه امام حسین (ع)، نشریه ای هر دو هفته یک بار چاپ می شود تا عموم نمازگزاران این مسجد و سایر گروه های مردم در سطح منطقه از فعالیت های تمام نشدنی این مجموعه تراز اسلامی مطلع شوند.
https://www.masjed.ir/u/87Y

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن