پنج شنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۰:۵۹
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۰۰۵
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
یک خطیب دینی:

آیت‌الله ضیاءآبادی باور عجیبی به مسجد داشت

حجت‌الاسلام ریاضت با بیان اینکه علمایی همچون آیت‌الله ضیاءآبادی با اخلاق حسنه، عمل اسلامی و ادب نبوی، پیونددهنده نسل جوان با مساجد هستند، گفت: ایشان باور عجیبی به مسجد داشت و می فرمود باید از مساجد، معارف اصیل اسلامی را شناساند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد،  حجت الاسلام والمسلمین «محمود ریاضت» با بیان اینکه آیت الله سید محمد ضیاءآبادی که اکثریت مردم، ایشان را به خاطر درس اخلاق و مباحث تربیتی و عرفانی شان می شناسند، از نظر علمی در جایگاه رفیعی بودند، اظهار کرد: قطعا استقبال کم نظیر مردم به ویژه نسل جوان از درس اخلاق آن مرحوم چند دلیل داشت که عَمل ایشان به دستورات دین، مهم ترین دلیل بود ولی در کنار این موضوع، علم وسیع ایشان نیز در جذب مردم بسیار موثر بود. شخصیت هایی مثل آقای ضیاءآبادی نشان دادند وقتی یک روحانی، با سواد و اهل مطالعه و تحقیق باشد، همه گروه های مردم به ویژه جوانان و دانشگاهیان جذب وی می شوند.

این شاگرد آیت الله ضیاءآبادی افزود: مرحوم آیت الله ضیاءآبادی برای ایراد هر سخنرانی، ساعت ها مطالعه می کردند و مدام به ما (شاگردان) می گفتند اگر می خواهید در تبلیغ موفق باشید، باید اهل مطالعه و تحقیق باشید وگرنه مردم ما که پای منبرهای زیادی نشسته اند، از سخنرانی شما استقبال نخواهند کرد.

وی در ادامه درباره فعالیت های مسجدی آیت الله ضیاءآبادی، گفت: علمایی همچون آیت الله ضیاءآبادی با اخلاق حسنه، عمل اسلامی و ادب نبوی شان، پیوند دهنده نسل جوان با مساجد هستند. ایشان در این زمینه نیز با ما تاکید می کردند مسجد که خانه خدا است در صورتی آباد می شود که مردم از آن استقبال کنند و برای این کار، امام جماعت به عنوان مدیر مسجد باید رفتار و عمل اسلامی داشته باشد.

ریاضت اضافه کرد: اگر آیت الله ضیاءآبادی، مسجد علی بن الحسین (ع) را به عنوان مرکز فعالیت های دینی و جسات اخلاقی شان قرار داده بودند، بر اثر اتفاق نبود بلکه باور عجیبی به مسجد داشتند و می فرمودند باید از مساجد، معارف اصیل اسلامی را به دین دارهای دین‌نشناس شناساند.

وی یادآور شد: خدمات مرحوم آقای ضیاءآبادی به اسلام و انقلاب اسلامی به ویژه در تربیت طلاب و جوانان متدین انقلابی باسواد، از مسجد برخاسته بود زیرا ایشان خود را بیش از هر چیزی یک امام جماعت می دانستند. این باور برای روحانیون و طلاب، درس بزرگی است که در کنار تمام فعالیت ها نباید مسجد را فراموش کنند.
https://www.masjed.ir/u/89o

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن