پنج شنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۰:۵۹
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۰۰۹
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
کمک‌های مسجد «چهارسوق»

آرزوهایی که به دست مسجدی‌ها برآورده می‌شود

حجت‌الاسلام حسینی گفت: بیماران کرونایی با کمک سه میلیاردی اهالی مسجد چهارسوق درمان شدند و چه کاری بهتر از این می‌تواند از سوی مسجدی‌ها در آستانه لیله الرغائب و برای تحقق آرزوهای مشروع مردم صورت گیرد.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، شیوع ویروس کرونا زمینه ساز مشکلات بسیاری برای افراد و جوامع شده است و در ایران نیز همین وضعیت قاعدتا به وجود آمد. به نظر کارشناسان حوزه های مختلف خدمت رسانی مسجدی ها به گروه های نیازمند و خانوادهای دارای بیمار کرونایی تا حدودی از رنج ها و دردهای این افراد و خانواده ها کاسته است.

تامین هزینه درمان 30 بیمار کرونایی
مسجد چهارسوق (واقع در تهران، بازار بزرگ، ضلع جنوب شرقی چهارسوق بزرگ) در دوره شیوع ویروس کرونا خدمات بسیاری داشته است که اوج آن تامین هزینه درمان 30 نفر از بیماران کرونایی است و در این میان، کار ویژه ای برای 12 بیمار انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین «سید ابوالحسن حسینی» در این خصوص گفت: طی دوره شیوع ویروس کرونا مراجعات زیادی از سوی خانواده هایی که بیمار کرونایی دارند، داشتیم که توانستیم با کمک هالی مسجد چهارسوق و چند خیر، هزینه درمان 30 تن از این بیماران را تامین کنیم.

معرفی 12 بیمار کرونایی به مرکز طی سنتی و تامین هزینه های درمان آنها
وی افزود: 12 نفر از این بیماران کرونایی که بیمارستان های مختلف در تهران جواب رد به سینه آنها زده بودند، به مسجد چهارسوق معرفی شدند که ما آنها را به مرکزی که در زمینه طب سنتی کار می کنند، معرفی کردیم. سرانجام پس از یک دوره طولانی مدت درمان و صرف هزینه سه میلیارد تومانی، این بیماران درمان شدند. بسته های ارزاق و بهداشتی نیز در اختیار خانواده های این 30 بیمار کرونایی نیز طی دوره درمان و تاکنون قرار گرفته و گاهی نیز کمک های نقدی و گوشت و مرغ نیز از سوی اهالی مسجد چهارسوق به نیازمندان صورت می گیرد.

صندوق قرض الحسنه «نیمه شعبان» مسجد چهارسوق نیز در دوره شیوع ویروس کرونا فعالیت های خود را گسترش داد به طوری که اولا، در دریافت اقساط وام ها مهلت دو تا سه ماهه به برخی از وام گیرندگان داد، ثانیا، به 40 خانواده، وام 500 هزار تا یک میلیون تومانی بلاعوض داد و ثانیا در تامین بخشی از هزینه های درمان بیماران کرونایی و توزیع بسته های ارزاق و بهداشتی و گوشت و مرغ مشارکت کرد.

خدمت‌رسانی صندوق نیمه شعبان به زوج های جوان و مستاجران
امام جماعت مسجد چهارسوق در این خصوص گفت: صندوق نیمه شعبان که به همت جمعی از اعضای هیئت امناء و نمازگزاران فعال این مسجد و با مشارکت و همراهی چند خیر تشکیل شد، در دوره شیوع ویروس کرونا یاری گر بسیاری از نیازمندان و زوج های جوان و مستاجران شد که فکر کنم شامل سی مورد می شود. خدمت رسانی این صندوق و خیریه آن که بخشی از مجموعه بزرگ خیریه مسجد چهارسوق است در مناسبت های سرور ماه رجب به ویژه میلاد امیرالمومنین حضرت علی (ع) و مبعث پیامبر اسلام (ص) و همچنین در آستانه سال جدید گسترش خواهد یافت.

حسینی در ادامه درباره نقشی که مساجد می توانند در برآورده شدن آرزوهای مردم به ویژه در شرایط کرونا داشته باشند، گفت: بازگشت بیمار به آغوش خانواده، بهترین اقدام مسجدی ها در لیله الرغائب است، به عبارت دیگر وقتی فردی که بیماری کرونا یا هر بیماری دیگری مبتلا است به مسجد مراجعه و درخواست کمک می کند و مسجدی ها با سختی ها بسیار اقتصادی که جامعه با آن دست به گریبان است، دست او را می گیرند، بهترین کار برای تحقق آرزوی یک فرزند به منظور بازگشت پدر یا مادرش نزد او، یا بازگشت یک پدر یا مادر به کانون گرم خانواده است.

کمک های مومنانه مسجدی‌ها نوعی فرصت سازی برای رسیدن محرومان به آرزوهایشان است
وی اضافه کرد: مجموعه کارهایی که مسجدی ها به صورت جهادی و همسو با رزمایش مواسات و همدلی که مقام معظم رهبری فرمودند از کمک به هزینه های درمانی بیماران تا توزیع گوشت، مرغ، برنج، قند، چای، روغن، کیف، کفش، تپ لت و سایر اقلام مورد نیاز خانواده ها و دانش آموزان نیازمند، بهترین کار برای تحقق آرزوهای افراد است. فعالیت مساجد در دوره کرونا چیزی شبیه معجزه است زیرا برای نمونه در همین مسجد چهارسوق که مدت زیادی بنابر دستور ستاد ملی مقابله با کرونا در این خانه خدا بسته بود یا نماز جماعت در آن برگزار نمی شد، کارهای درخوری برای تحقق آرزوهای مشروع گروه های مختلف مردم به ویژه نیازمندان صورت گرفت.

گفتنی است، مسجد چهارسوق به دلیل واقع شدن در قلب اقتصادی کشور یعنی بازار بزرگ تهران بارها و بارها در دوره یک ساله شیوع ویروس کرونا تطعیل شد ولی اهالی با همت آن اجازه ندادند یک ویروس، مانع از خدمت آنان به دختران دمبخت شود به طوری که در این دوره، هزینه تهیه پنج مجموعه جهیزیه را تقبل کردند تا به این شکل گام بلند دیگری برای تحقق آرزوی این دختران برای داشتن یک زندگی جدید برداشته شود.
https://www.masjed.ir/u/89m

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن