پنج شنبه / ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ / ۲۰:۴۳
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۰۸۲
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
گفتگو با حجت‌الاسلام محمد شریفانی

استفاده از ظرفیت مشاوره‌ای نمازگزاران باتجربه و ‌فرهیخته در جهت رفع موانع ‌تولید

امام جماعت مسجد الزهرا(س) با بیان اینکه یکی از کارگردهای مسجد در تحقق شعار سال استفاده از ظرفیت نمازگزارانی است که باتجربه و فرهیخته هستند، گفت: بسیاری از نمازگزاران از قشرهای مختلف هستند که در میان آنها افراد نخبه و حتی تولیدکننده وجود دارد که می‌توان از تجارب آنها بهره برد، این افراد باتوجه به تجربه‌های بالا می‌توانند کمک‌های فکری خوبی را ارائه دهند.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، اگر نیم نگاهی به عناوین نامگذاری شده در سنوات قبل داشته باشیم باشیم مشخص خواهد شد که در سال ۱۳۷۴با عنوان «انضباط اقتصادى و مالى» اولین بار موضوع اقتصادی وارد نامگذاری سال ها توسط مقام معظم رهبری شده و بعد از آن نیز به خصوص در دهه اخیر همواره موضوع اقتصادی محور نامگذاری در این سال‌ها بوده است. چون دقیقا با واقعیت‌های جامعه و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم که بخش اعظم آن ناشی از تحریم ظالمانه استکبار جهانی است همخوانی و هم راستایی دارد.

آنچه در این میان قابل ذکر است بیان این نکته مهم است که در تمامی این سال‌ها اهالی مسجد در عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعارهای سال، تلاشی مضاعف و قابل تقدیر به عمل آورده‌اند.

در همین راستا حجت‌الاسلام محمد شریفانی امام جماعت مسجد الزهرا(س) شهرک آتی‌ساز در خصوص شعار سال جدید و نقش مساجد در تحقق این شعار گفت: هرساله رهبر معظم انقلاب همزمان با آغاز سال جدید شعاری را مطرح می‌کنند که چراغ راه کشور است و تمام دستگاه، نهادها و مردم به اندازه خود در تحقق این شعار تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: مساجد نیز به اندازه توان خود می‌توانند در دو محور در تحقق شعار سال«تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی» اقدام کنند، در اولین قدم مساجد می‌توانند از امکانات فیزیکی خود برای تحقق این شعار استفاده کنند، البته در این بخش مساجد می‌توانند در کارهای تولیدی اقدامات لازم ‌را انجام دهند اما به شرط آنکه دستگاه‌های دولتی هرگونه موانع بر سر راه تولید را بردارند تا انگیزه‌های لازم از بین نرود.

حجت‌الاسلام شریفانی یادآو شد: محور دیگری که مساجد می‌توانند به آن در تحقق این شعار کمک کنند استفاده از ظرفیت نمازگزاران مساجد است، بسیاری از نمازگزاران از قشرهای مختلف هستند که در میان آنها افراد نخبه و حتی تولیدکننده وجود دارد که می‌توان از تجارب آنها بهره برد، این افراد باتوجه به تجربه‌های بالا می‌توانند کمک‌های فکری خوبی را ارائه دهند.

امام جماعت مسجد الزهرا(س) تاکید کرد: مسجد ما باتوجه به فضای باز و همچنین ارتباط خوبی که با سازمان اوقاف و امور خیریه و آستان قدس رضوی داریم می‌توانیم از این ظرفیت بهره لازم‌ را ببریم، از سوی دیگر شخصیت‌هایی که در این منطقه حضور دارند نخبه، باتجربه و فرهیخته هستند که می‌توانند از نظر فکری مشاوره‌های خوبی را ارائه بدهند.

وی در ادامه در خصوص دهه تکریم و فلسفه این دهه خاطرنشان کرد: یکی از لوازم ایمان تعمیر مساجد است، البته تعمیر به دو بخش فطری و ذاتی تقسیم می‌شود، یکسری از مساجد سرشار از برنامه‌های اخلاقی، معنوی و درس زندگی است که مساجدی که این پویایی را دارند به عنوان یک مسجد آباد محسوب می‌شوند، این تعمیر را می‌توان فطری خواند.

حجت‌الاسلام شریفانی بیان کرد: تمام مساجدی که از منظر فطری آباد هستند باید از نظر ذاتی و ظاهری هم آباد باشند، خداوند حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) را اولین ماموران نظافت خانه خدا قرار داد تا زائرانی که به زیارت خانه خدا می‌آیند فضای تمیز را ببینند، البته ذات هرانسانی به نظافت تمایل دارد و در اصل تمیز بو‌دن یک نیاز است.

امام جماعت مسجد الزهرا(س) در پایان گفت: امر غباروبی مساجد به خصوص در ایام کرونا ضرورت بیشتری پیدا کرده است، از این رو مسجد الزهرا(س) همراه با نمازگزاران خود در این دهه نظافت کلی مسجد را انجام خواهد داد.


https://www.masjed.ir/u/8cb

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: