جمعه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ / ۰۶:۰۱
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۰۹۱
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
حجت‌الاسلام محمدرضا خطیب گفت:

تبیین منویات رهبر معظم انقلاب از وظایف مساجد است

امام جماعت مسجد جامع امیرالمومنین (ع) با بیان اینکه وظیفه مساجد هدایت و تبیین منویات مقام معظم رهبری برای مردم است، گفت: در زمینه تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، وظیفه اصلی بر روی دوش قوای سه گانه کشور است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، مساجد از دوران صدر اسلام تاکنون نقش پررنگی در جوامع اسلامی داشته‌ و دارند؛ این اماکن متبرکه در کشورمان نیز در برهه‌های مختلف زمانی نقش‌آفرینی مهم و تأثیرگذاری داشته‌اند.

فعالیت‌های جهادی مساجد در دوران شیوع ویروس کرونا، باعث شد تا همگان بدانند که مساجد فقط اماکنی برای اقامه نماز جماعت نیستند، بلکه رسیدگی به مشکلات مردم نیز یکی از فعالیت‌های مساجد بوده و بعد اجتماعی این اماکن متبرکه بیش از پیش پررنگ شد.

سال ۱۴۰۰ نیز مساجد می‌توانند نقش موثری در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تحقق شعار سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» داشته باشند.

درباره نقش‌آفرینی مساجد در تحقق شعار سال ۱۴۰۰ با حجت‌الاسلام محمدرضا خطیب؛ امام جماعت مسجد جامع امیرالمومنین (ع) واقع در اتوبان شهید باقری، نبش خیابان ۲۱۸ گفت‌وگویی داشته‌ایم.

وی در این خصوص اظهار کرد: وظیفه مساجد هدایت منویات اسلامی و همچنین منویات مقام معظم رهبری است؛ یعنی ما باید این منویات را برای مردم تبیین کنیم.

امام جماعت مسجد جامع امیرالمومنین (ع) تاکید کرد: در زمینه تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، وظیفه اصلی بر روی دوش قوای سه گانه کشور است؛ مساجد نیز فقط مردم را به‌سوی این مسیر هدایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام خطیب درباره فعالیت‌های مساجد در دهه تکریم و تعظیم مساجد و همچنین فعالیت‌‌های مسجد جامع امیرالمومنین (ع) در این ایام گفت: در این ایام باید با دعوت از کارشناسان و صاحب‌نظران، ابعاد مختلف نقش‌آفرینی مساجد در جامعه برای نمازگزاران و مردم تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کرونا فرصت برنامه‌ریزی را از ما گرفته است، افزود: سال‌های گذشته از کارشناسان و بزرگان دعوت بعمل می‌آمد و آن‌ها در خصوص نقش‌آفرینی مساجد در جامعه صحبت می‌کردند.

امام جماعت مسجد جامع امیرالمومنین (ع) تصریح کرد: اگر کسی در این ایام به مساجد بیاید، مشاهده خواهد کرد که در این اماکن متبرکه، تمامی پروتکل‌های بهداشتی اعم از فاصله‌گذاری اجتماعی و ضدعفونی کردن سطوح رعایت می‌شود.

حجت‌الاسلام خطیب با بیان اینکه در مساجد برای ریشه‌کن شدن ویروس منحوس کرونا دعا می‌شود، خاطرنشان کرد: برخی مسئولان می‌خواهند خط اتصال با خداوند را قطع کنند، گرچه مومنین در همه حال و همه مکان‌ها دست از دعا برنمی‌دارند.
https://www.masjed.ir/u/8cF

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن