دوشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۵
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۲۳۶
گزارشگر : حمیدرضا حیدری

مدیر کانون فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر: برگزاری ویژه مراسم شهادت امام صادق(ع) در مسجد جامع تولمشهر

طبایی از برگزاری ویژه مراسم شهادت امام صادق(ع) در مسجد جامع تولمشهر خبر داد.

«سیدعباس طبایی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: مراسم عزاداری شیخ‌الائمه امام جعفر صادق(ع) در مسجد جامع تولمشهر برگزار می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر افزود: این مراسم روز شنبه(15خرداد) بعد از اقامه نماز مغرب‌وعشاء، با سخنرانی حجت‌الاسلام«غلامعلی اکبری» و مداحی «سجاد امجدی» با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی گفت: امام صادق(ع) حق بزرگی بر گردن ما شیعیان دارند و به طور قطع و یقین مکتب فکری و فرهنگی شیعه مدیون مجاهدت‌های ایشان است.

طبایی دوران ۳۴ ساله امامت امام صادق(ع) را عصر شکوفایی معارف اهل بیت(ع) عنوان و تصریح کرد: آن حضرت در این دوران از درگیری بنی امیه و بنی عباس و اشتغال آنها به خودشان استفاده کرده و با توجه به نیاز شدید جامعه آن زمان و آماده بودن زمینه اجتماعی، با ایجاد یک حوزه وسیع علمی و دینی، به تربیت شاگردان بسیاری در زمینه‌های مختلف علمی و مذهبی پرداختند.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر خاطرنشان کرد: امام صادق(ع)شیخ الائمه هستند، از ائمه دیگر عمری طولانی داشته و ۶۵ ساله بود که از دنیا رحلت فرمودند.

پایان پیام
https://www.masjed.ir/u/8xi

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری