سه شنبه / ۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۳:۰۹
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۳۲۸
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
امام جماعت مسجد حضرت زینب (س):

مهمترین کار مسجدی‌ها در دهه کرامت تبلیغ رافت رضوی باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری گفت: مهمترین کاری که مسجدی‌ها در دهه کرامت باید انجام دهند تبلیغ رافت رضوی است تا با انجام چنین کار بزرگی هم دستگیری از نیازمندان ادامه یابد و هم با کاهش چشمگیر نزاع‌ها در سطح جامعه روبرو شویم

حجت الاسلام والمسلمین «علی حیدری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه هر مناسبت دینی فرصتی برای ترویج و تبلیغ یک آموزه دینی است، اظهار کرد: برای نمونه در ماه محرم درس ایثار و از خود گذشتگی در راه حفظ ارزش های دینی به ما آموخته می شود یا در ایام فاطمیه درس بذل جان در راه دفاع از ولایت و امامت را فرا می گیریم.

امام جماعت حضرت زینب (س) (واقع در شهر ری، خیابان داسار) افزود: درس بزرگی که مسجدی ها باید در دهه کرامت برای تبلیغ و ترویج آن در سطح جامع تلاش کنند تا رافت رضوی را در سایه این کار مهم و بزرگ و اثرگذار کنند هم کمک به نیازمندان در جامعه استمرار یابد و هم اینکه کمتر از گذشته شاهد بروز نزاع های خانوادگی و خیابانی باشیم. متاسفانه دادگاه های ما پر از پرونده های اینچنینی است و اگر ما به درستی آموزه مهربانی و گذشت و کرامت در سیره و سنت حضرت امام رضا (ع) را در مناسبتی به نام دهه کرامت از تریبون مساجد در سطح کشور و جامعه منتقل کنیم، آنگاه آمار این پرونده ها حتما کم خواهد شد.

وی اضافه کرد: ما به نوبه خود در مسجد حضرت زینب (س) همه ساله با برگزاری مسابقه کتابخوانی و نمایشگاه فرهنگی تلاش کرده ایم ضمن بیان تاریخچه ای از زندگی امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) درباره ترویج گذشت و کرامت و بخشش در سیره این دو بزرگوار کار و تلاش کنیم.

حیدری ادامه داد: پایگاه بسیج و کانون های فرهنگی هنری مسجد حضرت زینب (س) امسال علاوه بر برگزاری مسابقه کتابخوانی و برپایی نمایشگاه فرهنگی با حضور در بیمارستان هفتم تیر و تقدیم شاخه گل و یک بسته فرهنگی و یک بسته شامل هدایای مادی از خدمات کارکنان این بیمارستان در دوره شیوع ویروس کرونا تقدیر به عمل آورد.

وی خاطرنشان کرد: مسجدی ها در سراسر کشور کوشیدند مردم را برای حضور گسترده در انتخابات بسیج کنند که الحمدالله دیروز شاهد رقم خوردن حماسه ای دیگر در این عرصه بودیم. ان شاءالله با همت همه مساجد و مسجدی ها شاهد گسترش فرهنگ کرامت و رافت و بخشش و گذشت و مهربانی در جامعه با برگزاری برنامه های دهه کرامت خواهیم بود.
https://www.masjed.ir/u/96c

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری