چهارشنبه / ۲ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۴
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۳۵۵
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
امام جماعت مسجد کمیل:

اختتامیه برنامه‌های دهه کرامت با تقدیر از فعالان فرهنگی و مدافعان سلامت

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به برگزاری اختتامیه برنامه‌های مسجد کمیل به مناسبت دهه کرامت همراه با تقدیر از فعالان فرهنگی و مدافعان سلامت، گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی از دیگر برنامه‌های ما در دهه کرامت بود.

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد موسوی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه دهه کرامت فرصت بسیار خوبی است تا جایگاه علمی امام رضا (ع) به عموم مردم معرفی شود، اظهار کرد: مساجد همین راستا مسابقات کتابخوانی با محوریت مناظرات حضرت امام رضا (ع) و علمای ادیان و مذاهب مختلف برگزار کردند و ما نیز در مسجد کمیل واقع در تهران، خیابان دماوند این مسابقه را از چند شب مانده به دهه کرامت برگزار و فراخوان آن را اعلام کردیم.

امام جماعت مسجد کمیل ادامه داد: اختتامیه برنامه های مسجد کمیل به مناسبت دهه کرامت شب گذشته (سه شنبه، ۱ تیرماه) همراه با تقدیر از فعالان فرهنگی، برگزیدگان مسابقات و مدافعان سلامت بعد از نماز مغرب و عشاء و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه حضور امام رضا (ع) در ایران امید را در دل شیعیان زنده نگه داشت، یادآور شد: ما هم باید به نوبه خود و با تاسی به حضرت امام رضا (ع) در حد توان خود امید را در دل نیازمندان بکاریم و از هیچ کوششی برای رساندن بسته های ارزاق و پوشاک به آنان فروگذار نکنیم و این بزرگترین درسی باشد که از حضرت(ع) فرا می گیریم.

امام جماعت مسجد کمیل در ادامه درباره سایر برنامه های هفتگی مسجد کمیل گفت: ما در کنار اجرای برنامه هایی همچون قرائت دعای کمیل، دعای توسل و دعای ندبه و زیارت عاشورا در روزهای دوشنبه و چهارشنبه جلسه تفسیر قرآن را برگزار می کنیم و این بدین صورت است که پس از قرائت یک صفحه از قران کریم و در شرحی درباره آن آیات بیان و سپس حلقه هایی تشکیل می شود که درباره مهمترین مطالب و نکات این آیات بحث می کند. همچنین هر هفته مسابقه ای با محوریت آیات و تلاوت تفسیر شده به صورت مجازی برگزار می شود و به چهار نفر به قید قرعه جوایزی اهدا می شود.

وی در پایان گفت: شرح صحیفه سجادیه ویژه خواهران و شرح نهج البلاغه ویژه برادران نیز با تلاش دارالعلوم دینی مسجد کمیل در بعد از ظهر روزهای سه شنبه و پنجشنبه برگزار می شود.
https://www.masjed.ir/u/96n

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری