شنبه / ۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۱
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۳۶۴
گزارشگر : حمیدرضا حیدری
برترین‌های «ایران قوی»/کانون فرهنگی هنری «آل یاسین»

خدمات کریمانه بچه‌های مسجد به محرومان؛ از تامین بن نان تا تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان

تهیه تبلت برای دانش آموزان بی‌بضاعت، تامین بن نان برای خانواده‌های محروم، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی، اجرای طرح سه‌شنبه‌های مهدوی و تهیه جهیزیه برای زوج‌های نیازمند از فعالیت‌های کانون آل‌یاسین در دوره شیوع کرونا است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری آل یاسین در شهر رشت استان گیلان یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال این استان است که در طرح ملی ایران قوی موفق به کسب امتیاز 17688 شد.

کانون فرهنگی هنری آل یاسین برای برادران و خواهران کلاس های تربیتی، اخلاقی و درسی به علاوه تفریحات و سرگرمی و اردویی برگزار می کند.

«رضا غیاثوند»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری آل یاسین شهر رشت در استان گیلان اظهار کرد: یکی از رویکردهای این کانون حمایت از خانواده های محروم و بی بضاعت است که درهمین راستا کمک های معشیتی به افراد بی بضاعت در مناسبت های مختلف توزیع می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری آل یاسین رشت افزود: در همین راستا خرید جهیزیه برای جوانان بی بضاعت توسط کانون در چندین مرحله انجام شده است و با توجه با ایام کرونا و تعطیلی مدارس و انجام آموزش های مدارس در شبکه شاد برای دانش آموزان محروم تبلت خریداری و برای آنها معلم خصوصی گرفته شد تا به دانش آموزان به صورت رایگان آموزش ارایه دهند.

وی با اشاره به اجرای طرح «سه شنبه های مهدوی» به همت این کانون فرهنگی هنری در محورهای پخش بسته های بهداشتی و اهدای کتاب داستان به کودکان، اهدای بسته های بهداشتی و فرهنگی، گفت: کانون آل یاسین رشت در مناسبت های مختلف به نیازمندانی که توان مالی کمی دارند، بن تهیه نان اهدا کرده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری آل یاسین رشت به برنامه های این کانون در مبارزه با کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: در قالب این طرح فعالین این کانون به منظور مهار بیماری کرونا با نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور در درب های های منازل اقدام به تست تب سنجی و کنترل کرونا اهالی محله کردند، ضمن اینکه در بحث مبارزه با کرونا در سال گذشته کارگاه تولیدی ماسک راه اندازی شد و روزانه یک هزار ماسک توسط واحد خواهران این کانون در ایامی که با کمبود ماسک مواجه بودیم توسط این کانون تولید و در مناسبت های مختلف همراه با مواد ضدعفونی کننده میان مردم توزیع شد.

وی برگزاری نشست بصیرتی ویژه خواهران، مراسم هفتگی هیئت منتظرین المهدی(عج)، جلسه طب اسلامی و راهکار های آن، برگزاری جلسات طب اسلامی و ویزیت رایگان را بخش دیگری از فعالیت های این کانون فرهنگی هنری برشمرد.

غیاثوند کنگره «میرزا کوچک جنگلی» را از دیگر برنامه هایاین کانون معرفی کرد و افزود: این کنگره در 13 موضوع با همکاری ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان گیلان در سال های گذشته در محورهای پوستر، دل‌نوشته، شعر، تئاتر، عکاسی، نشریه دیواری، اپلیکیشن، سرود، خاطره‌نویسی، مستند، فیلم کوتاه، طراحی و داستان برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری آل یاسین رشت با اشاره به اهتمام این کانون به آموزش صنایع دستی برای بانوان گفت: اجرای طرح «شنبه های با کتاب»، نمایشگاه کتاب، مسابقه کتابخوانی، فعالیت در جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان برگزاری صحیفه سجادیه، جلسات نهج البلاغه، مشاوره، مقابله با آسیب‌های اجتماعی ،سبک زندگی، ترویج فرهنگ مطالعه از دیگر برنامه های این کانون فرهنگی هنری است
https://www.masjed.ir/u/98o

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن
 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام کرد
 
امام مسجد «شهدای پانزده خرداد» قرچک گفت:
 
در راستای لبیک به فرمان رهبر انقلاب
 
حجت الاسلام یاسینی مطرح کرد: