سه شنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۳
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۳۹۰
گزارشگر : مدیر مدیر
گزارشی از مسجد «حضرت ولیعصر(ع)»

مسجدی موفق در اجرای طرح‌های اوقات فراغت و گره‌گشایی از محرومان

مسجد حضرت ولیعصر(ع) با طاق نصرت زیبا و جالبش نگاه هر عابری را که از میدان امام رضا(ع) تهران می‌گذرد، به خود جلب می کند، مسجدی که هم در غنی‌سازی اوقات فراغت نسل جوان و هم کمک‌رسانی به نیازمندان بسیار موفق است.

 به گزارش گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان: مسجد حضرت ولیعصر (ع) (واقع در تهران، خیابان شهید گلشن دوست، میدان امام رضا (ع)) بیش از همه به طاق نصرت بسیار جالبش شناخته می شود. این طاق آنقدر جالب طراحی شده است که بی گمان توجه و نگاه هر رهگذری را به خود جذب می کند. طاق نصرت این مسجد که درست روبروی در ورودی مسجد حضرت ولیعصر (ع) و در ضلغ شرقی میدان امام رضا (ع) نصب شده، مزین به نام های مختلف حضرت امام زمان (عج) است. 

عکس شهدا و سردار دل ها زینت بخش شبستان مسجد شده است

فضای داخلی این مسجد به ویژه شبستان آن نیز از این قضیه مستثنی نیست به طوری که از یک سو نام شهدای این مسجد در بخش شرقی این شبستان نقش بسته و از سوی دیگر، تصویر زیبایی از سردار دل ها، حاج قاسم سلیمانی زینت بخش مسجد حضرت ولیعصر (ع) شده است.


مسجد حضرت ولیعصر (ع) که دارای دو ورودی، یکی در میدان امام رضا (ع) و یکی هم در خیابان شهید رفیعا است در دوره شیوع ویروس کرونا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی میزان مردم بوده است. حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل سادات زاده در این خصوص به خبرنگار شبستان گفت: اگر در مسجدی بسته باشد میزان حضور مردم در آن بسیار کاهش می یابد و این خطایی بود که در ماه های اولیه شیوع ویروس کرونا روی داد.


سخنی با مدیران ستاد ملی مقابله با کرونا

امام جماعت مسجد حضرت ولیعصر (ع) افزود: حفظ سلامتی و جان مردم برای همه در اولویت است ولی چگونه است که بازارها و مراکز تجاری و تفریحی که همه روزه میزبان سیل جمعیت هستند، ناقل کرونا نیستند ولی مساجد هستند، این همه سخت گیری نسبت به مساجد سوال برانگیز است. به هر صورت ما تلاش کردیم به همت هیئت امنا، خادمان و اعضای پایگاه های مقاومت بسیج را در مسجد حضرت ولیعصر (ع) را باز نگاه داریم.


به گزارش خبرنگار ما درحالی که حدود 18 ماه از شیوع ویروس منحوس کرونا در کشورمان می گذرد و تیرماه 1400 است، اهالی مسجد حضرت ولیعصر (ع) همچنان با حساسیت تمام بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت دارند. البته این حساسیت شامل حفظ امنیت این مسجد نیز است.

 

توزیع چند هزار بسته ارزاق و بهداشتی میان نیازمندان

اعضای پایگاه شهید هفت خانگی همانطور که در رعایت پروتکل های بهداشتی و امنیت مسجد حضرت ولیعصر (عج) فعالیت دارند در جمع آوری کمک های مردمی به ویژه از خیران و همچنین دریافت کمک از سوی ناحیه مقاومت بسیج شهید بهشتی برای خدمت رسانی به نیازمندان شرق تهران و حاشیه پایتخت جدی هستند. به گفته سادات زاده طی دوره شیوع ویروس کرونا بیش از دو هزار بسته ارزاق، هفت هزار بسته بهداشتی و هشت مجموعه جهیزیه با کمک این بسیجیان، خیریه و هیئت امنا و سایر اهالی مسجد حضرت ولیعصر (ع) به دست نیازمندان رسیده است.


اعضای پایگاه مقاومت بسیج شهید محمدرضا سی سی علاوه بر تلاش برای جمع آوری این کمک ها در ایجاد کار برای بیش از 13 زن سرپرست خانوار، این روزها در تکاپوی برگزاری برنامه های اوقات فراغت هستند. این برنامه ها شامل برگزاری کلاس های آموزش قرآن، احکام و برخی از مهارت های فنی و حرفه ای است. همه روزه بیش از ۵۰ نفر از خدمات این کلاس های تابستانی استفاده می کنند.


بانک جوایزِ انگیزه بخش برای کلاس های تابستانی 

در بخش برادران نیز همه روزه بیش از هشتاد نفر در دو نوبت صبح و بعدازظهر و شب از برنامه های غنی سازی اوقات فراغت مسجد حضرت ولیعصر (ع) استفاده می کنند. قرار بود اردوهای زیارتی و سیاحتی از سوی این مسجد در فصل تابستان برگزار شود که با شیوع نوع جدید ویروس کرونا این موضوع منتفی شد. کمک های برگزاری این برنامه ها هم از سوی خیریه مسجد حضرت ولیعصر (ع) و هم از سوی والدین تامین می شود. بانک جوایز هم در وسط شبستان این مسجد نصب شده است تا کودکان و نوجوانان با مشاهده جوایزی که می توانند دریافت کنند با انگیزه بیشتری در کلاس های تابستانی این خانه خدا شرکت کنند.

مسجد حضرت ولیعصر (عج) امسال نیز قرار است مسابقه کتاب خوانی و فرهنگی را به مناسبت دهه ولایت و امامت برگزار کند که به گفته امام جماعت آن، فراخوان این مسابقه از اواسط تیرماه اعلام می شود و برگزیدگان خود را در روز مباهله خواهد شناخت. بخشی از سوالات و محتوای این مسابقه از محتوای کلاس های مختلفی که در فصل تابستان در این مسجد برگزار می شود، انتخاب می شود.

سخن آخر اینکه تکاپوی موجود در مسجد حضرت ولیعصر (عج) که با شروع فصل تابستان در این مسجد افزایش یافته است، نویدبخش تربیت نیروهای تراز مسجدی است.

https://www.masjed.ir/u/9b6

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن