دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۱
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۴۲۰
گزارشگر : مدیر مدیر
برترین‌های طرح ملی «ایران قوی»/ کانون فرهنگی هنری «شهدا»

از تکریم زنان سرپرست خانوار تا توانمندسازی بچه‌های مسجد

کانون فرهنگی هنری «شهدا» در شهرستان چناران با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی و هنری توانسته فرصت‌های ایده‌آ‌لی را برای جذب نوجوانان و جوانان به مسجد فراهم کند. تکریم زنان سرپرست خانوار و کارآفرینی نیز از دیگر فعالیت‌های این کانون است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «شهدا» در جوار مسجد امام حسین(ع) گلبهار شهرستان چناران استان خراسان رضوی به لحاظ مکانی در مجاورت مدرسه شهید تهرانی مقدم با 400 عضو فعالیت می کند.

 

این کانون فرهنگی هنری که در مجاور پنج مجتمع مسکونی بالغ بر ۵۰۰۰ نفر جمعیت فعالیت می کند، توانسته فرصت بسیار ایده آلی را برای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد فراهم کند.این کانون فرهنگی هنری از فضای خوبی از جمله باشگاه ورزشی مجهز به میز پنک پنگ و فوتبال دستی بزرگ بهره مند است و همراهی امام جماعت بسیج برادران و خواهران نیز در پیشبرد اهداف کانون بسیار موثر بوده است. این کانون در طرح ملی ایران قوی موفق به کسب امتیاز ۱۶۶۲۸ شد.

 

«محمدحسین هوشمند»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه هایی که در کانون فرهنگی هنری شهدا شهر گلبهار شهرستان چناران استان خراسان رضوی برگزار می شود، گفت: برگزاری جلسات قرآنی و دوره های آموزشی روان خوانی و تجوید، حفظ قرآن کریم از جمله برنامه های این کانون فرهنگی هنری است.

 

مدیر کانون شهدا مسجد امام حسین(ع) شهر گلبهار شهرستان چناران استان خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح «تکریم بانوان سرپرست خانوار»، بیان کرد: در این طرح بسته های معیشتی به خانواده های محروم اهدا می شود، ضمن اینکه این کانون از کارگاه کار آفرینی که اقدام به دوخت لباس های کادر درمان و ماسک کرده است، حمایت هایی داشته است.

 

وی درباره فعالیت های این کانون فرهنگی هنری در دوران کرونا گفت: پس از شیوع این بیماری، فعالیت های این کانون به سمت فعالیت در شبکه مجازی سوق یافت و از این طریق ارتباطمان با اعضای کانون برقرار ماند، به گونه ای که در مناسبت های مختلف اقدام به برگزاری مسابقات متعددی کردیم.

 

هوشمند درباره دیگر فعالیت های این کانون گفت: انجام فعالیت های اجتماعی شامل کارآفرینی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، انجام فعالیت های اردویی و گردشگری، برگزاری دوره های آموزش و توانمندسازی شامل آموزش سواد رسانه ای، برگزاری جلسات اخلاقی و بصیرتی و اعتقادی، برپایی دوره های مهارتی و درسی و تقویتی، برگزاری دوره های آموزش زبان های خارجی نیز بخشی از برنامه های این کانون مسجدی است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدا ادامه داد: در محور قرآن و عترت نیز این کانون در رشته های حفظ، نهج البلاغه و تفسیر دوره هایی برگزار می کند. همچنین در محور هنری نیز در رشته های صنایع دستی، خوشنویسی، خیاطی، گرافیک، خیاطی، نقاشی و سرود برای مخاطبان دوره هایی برای مقاطع سنی مختلف برگزار می کند.

 

هوشمند به فعالیت های «ورزش و سلامت» در این کانون مسجدی اشاره و خاطرنشان کرد: دوره های رزمی، کوه‌پیمایی، فوتسال، تنیس و والیبال برای بچه های مسجد امام حسین(ع) برگزار می شود. همچنین این کانون با برگزاری طرح ها و برنامه های متنوع در حوزه کتاب و کتابخوانی توانسته به نیازهای اعضای کانون در این باره پاسخگو باشد.

پایان پیام/40
https://www.masjed.ir/u/9cp

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن