سه شنبه / ۵ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۶
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۴۷۱
گزارشگر : مدیر مدیر
در ایام شیوع کرونا در حال انجام است؛

از اطعام علوی تا حمایت از محرومان به همت اهالی مسجد امام خمینی(ره)

حجت‌الاسلام شادلو با اشاره به برنامه‌های مسجد امام خمینی(ره)، گفت: پس از شیوع بیماری کرونا تلاش کرده‌ایم مسجد را با حمایت از محرومان و کارآفرینی برقرار و فعال نگاه داریم.

حجت الاسلام «عظیم شادلو» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های مسجد امام خمینی (ره) (واقع در شهرک اکباتان) در دوران کرونا، اظهار کرد: مسجد امام خمینی (ره) قبل از بحران کرونا از نماز صبح که باز می شد، تقریبا تا ساعت 10 شب محل تردد افراد در قالب برنامه های گوناگون بود و در تمام طول هفته برنامه های مختلفی از مهد قرآنی تا کلاس های آموزش احکام، اصول اعتقادات و توجیه سیاسی  در مسجد برگزار می شد.

 

امام جماعت مسجد امام خمینی(ره) واقع در شهرک اکباتان افزود: در کنار این برنامه ها، مسجد در ایام هفته، تفسیر قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، آموزش قرآن برگزار می نمود، برنامه های مناسبتی ملی و مذهبی هم در تقویم کاری این مسجد قرار داشته است و در طول مدت فعالیت در مسجد سابقه نداشته است که برای یک مناسبت برنامه ای در مسجد برگزار نشود. همچنین یکی از مهمترین برنامه های این مسجد بحث پاسخگویی به شبهات دینی، شرعی، اعتقادی و مشاوره های خانوادگی است به طوری که مردم به صورت شبانه روز در مسجد برای حل مشکلاتشان حضور می یافتند.

 

وی با بیان اینکه پس از شیوع بیماری کرونا مسجد تعطیل نشد، اضافه کرد: پس از بحران کرونا، مسجد امام خمینی(ره) با تشکیل ستاد مبارزه با کرونا،گام های اثرگذاری در شهرک اکباتان در راستای مهار این بیماری برداشت و بدون آنکه مسجد تعطیل شود، با راه اندازی کارگاه تولید ماسک اقدام به روزانه تولید 4800 عدد ماسک در سه ماه اول این بیماری کرد. ضمن اینکه برنامه های فرهنگی و مذهبی مسجد به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می شود.

 

امام جماعت مسجد امام خمینی (ره) واقع در شهرک اکباتان بیان کرد: بعد از مطالبه رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و کمک های مومنانه، اهالی مسجد، 12 مرحله بسته های معیشتی میان خانواده های توزیع کردند و اقلام و مایحتاج ضروری میان خانواده های نیازمند و متضرران اقتصادی توزیع شد. اهتمام به کمک های مومنانه در ماه مبارک رمضان امسال نیز تداوم داشت، به گونه ای که 90 سبد معیشتی به محرومین اهدا شد و بنا داریم در عید غدیرخم نیز اطعام علوی با رعایت پروتکل های بهداشتی تدارک ببینیم.

 

وی تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی مردم را یکی از رویکردهای مسجد امام خمینی(ره) نام برد و گفت: با ایجاد کارگاه تولید ماسک و اقلام بهداشتی توانسیم برای تعداد از متضرران اقتصادی کرونا در جوار مسجد اشتغال ایجاد کنیم.

 

حجت الاسلام شادلو با اشاره به رویکرد و برنامه های مسجد امام خمینی(ره) در محرم امسال گفت: با توجه به اینکه همه ساله در ماه محرم مراسم عزاداری در این مسجد با حضور گسترده مردم برگزار می شد، اما امسال هم همانند سال گذشته به دلیل بحران کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ابلاغ شده سعی داریم برنامه ها را با رعایت نکات بهداشتی برگزار کنیم و شعار برنامه های محرم و صفر ما «سوگواری همراه با سلامت» است زیرا که حفظ سلامت مردم برای ما در اولویت است.

 

وی خاطر نشان کرد: به همین منظور توزیع ماسک، مواد ضدعفونی کننده به مردم در مسجد و توجه به فاصله گذاری اجتماعی بویژه مناسبت ها همواره مورد توجه بوده است و برای دهه اول محرم حسینی امسال هم بنا داریم که هم نذورات مردمی را به سمت کمک های مومنانه سوق دهیم تا بتوانیم مشکلات محرومان و آسیب دیدگان را حل کنیم.

 

پایان پیام/40
https://www.masjed.ir/u/9fl

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن