چهارشنبه / ۶ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۳
سرویس : مسجد نماوا - ویدئو رمضان
کد خبر : ۳۶۴۷۶
گزارشگر : حجت الله ذاکر
به مناسبت پنجم مرداد روز نماز جمعه

تبیین جایگاه رفیع نماز جمعه توسط رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه این مراسم به صورت غیر حضوری برگزار می شود، اظهار کرد: نعمت نماز جمعه بسیار بزرگ است تا جایی که امام (ره) تعبیر می کنند اگر انقلاب اسلامی جز نماز جمعه چیزی نداشت، باز هم کافی بود. نماز جمعه در رأس امور است.

به گزارش سایت قنوت پایگاه اینترنتی مرکز تخصصی نماز، حجت الاسلام محمد جواد اکبری، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در مراسم رونمایی از سایت، شبکه های اجتماعی و محصولات شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور به مناسبت پنجم مرداد روز نماز جمعه گفت: سالروز تاسیس نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امسال مقارن با ایام دهه ولایت است که در آستانه عید الله اکبر عید سعید غدیر قرار داریم که این روز بزرگ را به تمام دوستداران نماز جمعه صمیمانه تبریک عرض می کنم. امروز یوم الله شکر است و روز تعظیم بزرگترین شعائر اسلامی است که در قرآن بر آن تاکید شده است. بزرگداشت شعائر اسلامی نشان دهنده رضای الهی در جامعه است.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه این مراسم به صورت غیر حضوری برگزار می شود، اظهار کرد: نعمت نماز جمعه بسیار بزرگ است تا جایی که امام (ره) تعبیر می کنند اگر انقلاب اسلامی جز نماز جمعه چیزی نداشت، باز هم کافی بود. نماز جمعه در رأس امور است.
وی یادآور شد: ما در 42 سال گذشته از این نعمت بزرگ بهره مند شدیم و دشمنان متوجه شدند که نماز جمعه چه کیمیایی برای حفظ و انسجام و پیشبرد مقاصد جامعه اسلامی و ترویج آرمان‌های انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: به تعبیر رهبر انقلاب نماز جمعه نهادی پر برکت و رحمانی است. این تعبیر نشان دهنده عنایات و الطاف الهی است که در جنبه های گوناگون در نماز جمعه فراهم شده است و در دسترس مردم قرار دارد که در این سال ها بیشتر با این تعبیر آشنا شدیم که چقدر نماز جمعه پر رمز و راز است.
وی یادآور شد: نماز جمعه حلاوت و شیرینی فراموش نشدنی و خاص دارد که اگر کسی به دعوت پروردگار از آن بهره مند شود، دیگر نمی تواند از نماز جمعه بگذرد و وابسته به نماز جمعه می شود. این نماز آن قدر شیرین و پر برکت است که تمام کارهای متفرقه در روز جمعه را می توان کنار گذاشت و در آن شرکت کرد.
حجت الاسلام علی اکبری تصریح کرد: نماز جمعه پاسخ بسیاری از نیازمندی های جامعه است. امت اسلامی نیازمند ارتباط یکپارچه با امام مسلمین و ائمه جمعه در سراسر کشور هستند.
وی یادآور شد: نماز جمعه در حقیقت جمع کننده برنامه هفتگی مساجد و اجتماعات هفتگی مومنان در مساجد کشور است که در سراسر کشور برگزار می شود.
https://www.masjed.ir/u/9fs

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

رهبر انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران حج:
 
پیام تسلیت رئیس مرکز درپی درگذشت آیت‌الله نجفی
 
همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛