یکشنبه / ۱۷ اَمرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۶
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۵۱۲
گزارشگر : حجت الله ذاکر
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد:

برگزاری عزاداری‌های محرم در فضای باز مساجد

حجت‌الاسلام ذاکر با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری محرم درفضای باز مساجد گفت: این مراسم با فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام «حجت الله ذاکر» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های مساجد برای عزاداری ماه محرم اظهار کرد: برنامه های مساجد برای عزاداری ایام محرم مطابق با دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا است، از همین رو به مساجد تاکید شده است که مراسم عزاداری محرم را در فضای باز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار کنند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: مراسم عزاداری در فضای باز مساجد با سخنرانی و روضه خوانی و عزاداری برگزار می شود و امسال با توجه به شرایط کرونایی به مساجد تاکید شده است که از ظرفیت فضای مجازی نیز بهره ببرند و صوت، تصویر و فیلم مراسم را در کانال های مساجد برای استفاده کسانی که امکان شرکت در مراسم حضوری را ندارند، فراهم کنند.

 

حجت الاسلام ذاکر خاطر نشان کرد: در راستای تداوم نهضت تعاون و احسان و به منظور دستگیری از نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا، امسال در ماه محرم، بسته های معیشتی، توسط عزداران حسینی در مساجد تهیه و توزیع می شود.

 

وی گفت: همچنین، مرکز رسیدگی به امور مساجد برای غنای بیشتر برنامه های محرم ویژه نامه «محرم» را برای بهره برداری اهالی مسجد و ائمه جماعات تهیه و تولید کرده است که این ویژه نامه چندرسانه ای در بخش های متنوعی همچون ایده های محرم، فیش منبر،کتاب و پادکست برای بهره داری ائمه جماعات و ارتقای سطح برنامه های آنها تهیه شده است.

 

حجت الاسلام ذاکر خاطرنشان کرد: امسال مساجد برای عزاداری ماه محرم برای فضاسازی و محیط‌ آرایی متناسب با فضای محرم و سیاه پوش کردن محله ها همت بیشتری  داشته اند و نمازگزاران را نیز تشویق کردند که در محلات و منازلشان از بیرق ها و پرچم ها استفاده کنند، تا فضای محلات، فضای محرمی به خود بگیرد.

 

پایان پیام
https://www.masjed.ir/u/9hu

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری