چهارشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۷:۱۰
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۵۷۴
گزارشگر : حجت الله ذاکر

وبینار بین‌المللی «مساجد، پایگاه بصیرت و مهد آگاهی‌بخشی» برگزار می‌شود

همزمان با روز گرامی‌داشت مساجد، وبینار بین‌المللی «مساجد، پایگاه بصیرت و آگاهی‌بخشی» با حضور جمعی از اندیشمندان مسلمان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، این وبینار بین‌المللی به همت این مجمع و اتحادیه جهانی زنان مسلمان و با همکاری موسسه نائب الشهید برگزار می‌شود.

در این وبینار، دکتر خالد قدومی، نماینده جنبش حماس در تهران و دکتر لاله افتخاری، دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان سخنرانی خواهند کرد. دیگر سخنرانان این وبینار، عفاف الحکیم، مسئول شاخه بانوان حزب‌الله از لبنان، دکتر جمیله عبدالله الشنطی، عضو مجلس قانون‌گذاری فلسطین، ریما حبیب، مسئول روابط خارجی و رسانه هیئت زنان جنبش جهاد اسلامی در لبنان، دکتر فاطمه نصرالله، پژوهشگر اسلامی از لبنان و سناء الانصاری پژوهشگر اسلامی از ایران خواهند بود.

مسجد الاقصی اولین قبله مسلمانان و قلب تپنده امت اسلامی است. به آتش کشیدن مسجد الاقصی توهین به حرم الهی و تعدی به حقوق امت اسلامی است. مرکزیت مسجد در تاریخ امت اسلامی، بررسی نقش مساجد به عنوان پایگاه‌های انسان سازی و تربیت نسل مقاوم در رویارویی با توطئه‌های استکبار، نقش مساجد در تقویت وحدت امت اسلامی و همبستگی اجزای آن، مساجد به عنوان پایگاه‌های معرفت در مواجهه با اندیشه تکفیر و رژیم‌های ارتجاعی، زن مسلمان و فعال‌سازی نقش مسجد در ایجاد نظام ارزشی خانواده مسلمان معاصر از محورهای این وبینار می‌باشد.

یادآور می‌شود، روز جهانی مسجد هر ساله در سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی به دست صهیونیست‌ها گرامی داشته می‌شود.

این وبینار روز چهارشنبه ۴ شهریورماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۵ تا ۱۷ به صورت مجازی برگزار می‌شود و  از طریق لینک‌های live.taqrib.ir و abarat.tv قابل دسترسی است.

انتهای پیام

https://www.masjed.ir/u/9kv

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری