چهارشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۶:۱۱
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۵۷۵
گزارشگر : حجت الله ذاکر
امام جماعت مسجد لواسانی:

کارکردهای مسجد با شعار احیاء نمی‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین لواسانی گفت: احیای کارکردهای مسجد با شعار حاصل نمی شود بلکه باید همه دستگاه های مربوطه دور یک میز بنشینند و برای خروج مسجد از وضعیت فعلی گفت و گو کنند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید محمدرضا لواسانی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه همه ساله به مناسبت روز جهانی مسجد، درباره اهمیت مسجد صحبت های زیادی در محافل مختلف و رسانه ها می شنویم، اظهار کرد: این گونه اقدامات بسیار خوب است ولی به شرطی مفید است که به نتیجه مشخصی منتهی شود. 

امام جماعت مسجد لواسانی افزود: احیای کارکردهای مسجد با شعار حاصل نمی شود بلکه باید همه دستگاه های مربوطه دور یک میز بنشینند و برای خروج مسجد از وضعیت فعلی گفت و گو کنند.

وی اضافه کرد: چندین بار طی چند سال اخیر درباره تشکیل قرارگاه مسجد صحبت هایی شنیدیم ولی هیچ وقت درباره نتایج تشکیل این قرارگاه سخنی مطرح نشد. 

لواسانی ادامه داد: مسئولان دستگاه های مربوط به حوزه مسجد همانطور که برای دریافت بودجه به وزرا و نمایندگان مجلس بحث و تبادل نظر می کنند، باید درباره تثبیت جایگاه مسجد در مدیریت محلات و جوامع رایزنی کنند که چنین مهمی تاکنون یا اتفاق نیفتاده است یا کمتر اتفاق افتاده است. 

وی در پایان گفت: انشاءالله سال آینده در چنین روزهایی درباره عملکرد دستگاه های مختلف و دولت سیزدهم که دقیقا یک سال از آغاز به کار وزرا و مدیران آن می گذرد، سخن بگوییم، نه اینکه درباره جایگاه مسجد در صدر اسلام و نقش مسجدی ها در پیروزی انقلاب اسلامی و موفقیت در میدان نبرد در هشت سال دفاع مقدس سخن بگوییم. مخاطبان حتما از ما می پرسند مسجدی که این همه درباره آن سخن می گویید، چه دستاوردهایی داشته است، ما باید سال آینده به مناسبت روز جهانی مسجد درباره اینها صحبت کنیم.

پایان پیام

https://www.masjed.ir/u/9kw

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری