چهارشنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۱
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۵۹۱
گزارشگر : حجت الله ذاکر
امام جمعه موقت تهران:

شهیدان رجایی و باهنر تربیت شده مسجد بودند

مشهد- ایرنا- امام جمعه موقت تهران گفت: شهیدان رجایی و باهنر، تربیت شده منبر و مسجد بودند شهید رجایی وقتی رییس جمهوری شد با قبل تفاوتی نداشت همان ولایتمدار انقلابی مسجدی بود و ریاست در او تغییری ایجاد نکرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری آستان قدس رضوی، آیت الله کاظم صدیقی در مراسم یادبود شهیدان رجایی و باهنر در حرم مطهر امام رضا(ع) با اشاره به ساده زیستی و مردم‌داری و ویژگی‌های این دو شهید عالی مقام افزود: شهید باهنر با وجود این که فقیه عالم منبری بود اما در مقابل شهید رجایی مثل یک زیر دست و با او هماهنگ بود چرا که قصد خدمت داشت و عاشق خدا بود.

وی ادامه داد: این ۲ شهید معتقد به خدا و قیامت و دین و اهل روزه و نماز اول وقت برای خدا و خدمت به مردم تلاش می‌کردند و جانشان را نیز در این راه فدا کردند.

امام جمعه موقت تهران گفت: آقای باهنر قبل انقلاب به فکر وضعیت و فرهنگ مردم بود و با عده‌ای جمع شده بودند کتاب تعلیمات دینی می‌نوشتند. همت و عشقشان درست کردن فرهنگ دینی بود جهاد علمی و عملی و مالی داشتند تا روحیه انقلابی در جوان‌ها به وجود بیاورند.

صدیقی با بیان اهمیت حضور در مجالس شهدا افزود: زنده نگه داشتن یاد شهدا ارزش زیادی دارد و اگر شهید و شهادت از یاد برود غیرت و دین از دست می‌رود و دشمن چیره می‌شود.

وی ادامه داد: کسی که عاشق شهادت باشد به سمت آن حرکت می‌کند و علاقه به شهادت به ما اجازه مصاف با دشمن را می‌دهد.

 هشتم شهریور سال ۱۳۶۰، محمدعلی رجایی، رییس جمهوری و حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد باهنر نخست وزیر، در انفجار دفتر نخست وزیری به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

https://www.masjed.ir/u/9t6

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن