شنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۹:۰۶
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۶۰۴
گزارشگر : حجت الله ذاکر
دبیر قرارگاه فرهنگی ائمه جمعه:

مسجدتراز خروجی قرارگاه فرهنگی ائمه جمعه باشد

حجت الاسلام حسنی سعدی بابیان اینکه متاسفانه برخی از مساجد و ائمه جماعات با منویات رهبری در بحث طراز اسلامی فاصله دارند، گفت: تلاش داریم پویایی مساجد و تحقق منویات رهبری در این حوزه را به واسطه فعالیت قرارگاه فرهنگی ائمه جمعه در شهرستان هاشاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام والمسلمین«حجر حسنی سعدی»امروز(۱۸شهریور) در گردهمایی دبیران قرارگاه فرهنگی ائمه جمعه مناطق ۱۲گانه استان مازندران به جلسه قرار گاه در شهرستان جویبار اشاره و بیان کرد: الگوی اطلاعات با ۲بخش عمده و جدی تحت عنوان صورت و سیرت الگو مواجه ایم.

 

مسئول دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه در این جلسه بنا داریم پیرامون صورت الگو بحث و گفتگو کنیم، افزود: برای اینکه بتوانیم جهات اعتلایی در شهرها و شهرستان ها و به تبع آن در کشور پیگیری کنیم و به انجام برسانیم  نیاز به یک بازآگاهی شبکه و سازماندهی میدان داشتیم و برای تحقق این امر سعی کردیم بر طبق نظریه مبنا که در متن دین اسلام وجود دارد عمل کنیم.

 

وی با بیان اینکه مبتنی بر نظریه ولایت فقیه و نظام اجتماعی تدابیر خود را انجام می دهیم، افزود: در جریان حاکمیت  و تسری نگاه امامت یک امام جامعه، امام جمعه و یک امام جماعت داریم که در مسجد، مسجد جامع یا مصلی یا مسجدالحرام حضور پیدا می کنند، ما هم برمبنای نمازهای سه گانه جمعه و نماز جماعت و مراسم حج برنامه‌ریزی می‌کنیم.

 

حجت الاسلام حسنی سعدی با بیان اینکه در قرارگاه ملی در طی دوران کرونایی از برگزاری یک سری جلسات محروم بودیم، گفت: محتوای جلسات کاملا رسمی در جهت همان معیارهای درنظر گرفته شده است جمعبندی نیز به مقام معظم رهبری ارائه می‌شود.

 

دبیر قرارگاه فرهنگی ائمه جمعه دوزاده‌گانه استان مازندران یادآور شد: موضوعات مختلف به مباحثه گذاشته می‌شود، به تبع این قرارگاه ملی نیاز به قرارگاه‌های پایین دستی نیز داریم، توجه موضوع جدی بازاردهی فرهنگی کشور به فرموده مقام معظم رهبری ضرورت دارد.

 

حجت الاسلام حسنی سعدی ادامه داد: با توجه به فرصت‌های جدی در بازارهای فرهنگی تشکیل قرارگاه‌های استانی را در دستور کار قرار دادیم که در نهایت تبدیل به قرارگاه‌های منطقه‌ای شد.

 

وی عنوان کرد: پیش بینی ما برای سال ۱۴۰۲ این است ائمه جمعه شهرستان ها جلسات قرارگاه‌های شهری با حضور ائمه جماعات مساجد برگزار شود، الان با معضل کاهش فعالیت در مساجد مواجه هستیم در بسیاری از مساجد ائمه جماعات متناسب ماظر با مسجد طراز مورد نظر رهبری نداریم که چیز بدقواره‌ای است،و نتیجه عدم هماهنگی دستگاه ها و نهادها در عرصه مسجد است. امیدواریم اتصال قرارگاه شهری به منطقه‌ای با حضور ائمه جمعه خروجی کار باشد.۵۰ تا۶۰ درصد مساجد شهرستان ها به جایگاه مسجد طراز مورد نظر رهبری برسند.

 

حسنی سعدی یادآور شد: باید به سمت رصد جدی منطقه و مباحثه مسائل مهم و ارائه در جلسات قرارگاه‌ها برویم، در این صورت اندیشه ائمه جماعات مازندران به بررسی گذاشته می‌شود، ما هم آمادگی کامل خود را برای ارائه دستورالجلسه در مباحث مربوط اعلام می‌کنیم که باید مورد بازآرایی بومی قرار بگیرد.

 

مسئول دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه قرارگاه های ائمه جمعه حلقه تصمیم ساز است و می توان این تصمیمات را در جلسات شورای فرهنگی عمومی به اجرا گذاشت، اذعان کرد: در این جلسه ناظر بر مصوبه نیاز به حلقه فکری قبل از برگزاری این جلسه است تا در شورا همراهی و اعمال قانون صورت بگیرد، قرارگاه‌ها حلقه تصمیم‌ساز هستند و شورای فرهنگ عمومی مربوط به مباحث اجرایی و تصویبی است.

 

پایان پیام/
https://www.masjed.ir/u/af5

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری