یکشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۷
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۶۱۳
گزارشگر : حجت الله ذاکر
مدیر ناحیه شهید باهنر اعلام کرد

مشارکت ۲۳۰ مسجد شمال تهران در رزمایش

حجت‌‌الاسلام کرمانی از برنامه منسجم مساجد ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد برای اجرای نهضت مواسات خبر داد و گفت: ۲۳۰ مسجد این ناحیه در فراخوانی حداقل دو میلیون تومان را برای این امر اختصاص داده‌اند.

حجت الاسلام «محسن کرمانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، از اجرای نهضت مواسات و کمک های مومنانه به همت ۲۳۰ مسجد ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد خبر داد و اظهار کرد: در همین راستا طی فراخوانی از مساجد این ناحیه خواستیم با توجه به تاکید و مطالبه مقام معظم رهبری در حضوص نقش مهم مساجد در دستگیری از محرومان و نیازمندان در جریان بیماری کرونا طبق برنامه سال گذشته اقدام به جمع آوری کمک های مردمی در این زمینه کنند.

 

مدیر ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: به همین منظور مقرر شد مساجد ناحیه شهید باهنر هر کدام حداقل دو میلیون تومان کمک را به این امر اختصاص دهند و در این امر خیر مشارکت داشته باشند که خوشبختانه از زمان اعلام این فراخوان مشارکت مساجد در این زمینه قابل توجه بوده است و مبالغ جمع آوری شده بیش از مبلغ اعلام شده بوده است و بنا داریم پس از جمع آوری کمک ها به صورت متمرکز بسته های حمایتی تهیه و میان اقشار بی بضاعت توزیع کنیم.

 

حجت الاسلام کرمانی از آغاز طرح شهید سلیمانی در پایگاه های بسیج مساجد خبر داد و گفت: این طرح که نیمه دوم سال ۹۹ با موفقیت در مساجد ناحیه شهید باهنر اجرا شد، در حال حاضر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در کنار انجام رزمایش مواسات و کمک های مومنانه تاکید بر اهتمام به موضوع دعا برای رفع بلا داشته اند، به همین منظور در ابلاغیه ای از ۲۳۰ مسجد ناحیه خواسته شد که بین نمازهای ظهر و عصر و یا مغرب و عشا برنامه قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه را داشته باشند.

 

مدیر ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: عزاداری دهه اول ماه محرم در مساجد ناحیه در فضای با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد و نذورات و اطعام حسینی و توزیع گوشت قربانی نیز در این ایام به سمت کمک های مومنانه و دستگیری از خانواده های آسیب دیده از کرونا در حاشیه تهران سوق یافت.

 

حجت الاسلام کرمانی به خدمات اجتماعی مساجد این ناحیه از ابتدای شیوع بحران کرونا تاکنون هم اشاره کرد و گفت: تهیه و توزیع ماسک، مواد ضدعفونی کننده، دوخت لباس پرستاری و تهیه و توزیع آبمیوه به بیمارستان هایی که بیمار کرونایی داشته اند و همچنین کمک های همچون وام بلاعوض و پرداخت اجاره مستاجران و مغازه داران دراین ایام به همت خیرین انجام شده است.

 

وی همچنین از آغاز مراسم دعای ندبه به صورت سراسری در مساجد ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد خبر داد و تصریح کرد: برگزاری دعای ندبه در مساجد ناحیه که به دلیل شرایط کرونا تعطیل شده بود از هشتم ربیع الاول با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود تا مومنین ضمن قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه در مساجد، با قرائت این دعا برای ریشه کن شدن این بیماری دعا کنند.

 

یادآور می شود، ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد شامل مناطق ۱،۳ و لواسانات شهر تهران می شود.

 

 

پایان پیام/
https://www.masjed.ir/u/akx

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری