سه شنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۳
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۶۱۴
گزارشگر : حجت الله ذاکر
امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج):

اختصاص هزینه سفر اربعین به دانش‌آموزان محروم

اهالی مسجد صاحب الزمان(عج) هزینه سفر اربعین را به دانش‌آموزان محروم اختصاص می‌دهند.

 حجت الاسلام و المسلمین «سید کاظم حسینی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه عمل به احکام شرعی و صدور فتاوای جدید به دو اصل زمان و مکان و همچنین اقتضائات جامعه اسلامی بستگی دارد، اظهار کرد: همین موضوع سبب شده که اسلام در شرایط مختلف پاسخگوی نیازهای مردم و جامعه باشد.
 
امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) افزود: صدور برخی فتاوا و احکام در دوره شیوع ویروس کرونا موجب شد که یک بار دیگر پویایی فقه اسلام در شرایط مختلف به اثبات برسد و همین موضوع موجب شده که این دین در طول تاریخ، با رعایت اصول اولیه خود به حرکت و زندگی خود ادامه دهد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه برنامه ریزی مساجد در دوره شیوع ویروس کرونا نیز از این نوع فتاوا و احکام متاثر بود که نمونه بارز آن را در زمینه چگونگی نماز جماعت مشاهده کردیم، گفت: اختصاص یافتن بخشی از هزینه های مساجد و کمک هایی که در مساجد جمع آوری می شود برای کمک به نیازمندان، نمونه دیگری از پویایی فقه اسلام است.
 
احتشام ادامه داد: ما نیز در مسجد صاحب الزمان (عج) بر مبنای چنین احکامی و فتاوایی، برنامه ریزی می کنیم که بر همین اساس هزینه راهپیمایی اربعین را صرف تهیه اقلام مورد نیاز دانش آموزان خواهیم کرد. همه ساله این مسجد هزینه بیست زائراولی را در ایام اربعین حسینی پرداخت می کرد که امسال برای تهیه لوازم التحریر و کیف و کفش دانش آموزان محروم اختصاص می یابد.

 

وی در پایان گفت: کمک های مومنانه اهالی مسجد صاحب الزمان (عج) به نیازمندان علاوه بر دهه دوم ماه صفر، در پایان این ماه نیز ادامه می یابد و هزینه اطعام عزاداران صرف تهیه بسته های ارزاق می شود.
 
https://www.masjed.ir/u/aqt

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

همزمان با شب رحلت حضرت سیدالکریم(ع) انجام می شود:
 
در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری