پنج شنبه / ۱ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۰
سرویس : اصلی
کد خبر : ۳۶۶۴۳
گزارشگر : حجت الله ذاکر
معرفی یک رویداد جهانی

برگزاری‌ سوگواره‌ هنری «اربعین» مسجد المتقین

دبیر چهارمین سوگواره هنری اربعین گفت: هدف امسال ما، معرفی رویداد جهانی اربعین و گره زدن آن با مسئله ظهور به وسیله زبان رسای هنر است.

به گزارش پایگاه تخصصی مسجد سالار شفایی دبیر چهارمین سوگواره هنری اربعین در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: این رویداد هنری به همت مسجدالمتقین تهران (واقع در محله آیت‌الله صدر) و با هدف معرفی این رویداد جهانی و گره زدن آن با مسئله ظهور امام زمان(عج) به وسیله زبان رسای هنر برگزار می‌شود.
 
تصویر حسرت زیارت در سال‌های گذشته
 
وی با اشاره به اینکه آئین رونمایی از پوستر سوگواره روز ۲۷ شهریورماه به صورت مجازی در مسجدالمتقین برگزار شد، گفت: در دو سال گذشته به محدودیت‌های ناشی از کرونا زائران نتوانستند همرزچون قبل راهی سرزمین عراق شوند. به دلیل همین محدودیت‌ها و حسرت زیارت اربعین، محور ارسال آثار به این سوگواره بود. درصدد بودیم با زبان هنر حسرت جاماندگان را تصویر کنیم. 
 
شفایی ادامه داد: در سوگواره سال گذشته آثار خوبی به دست ما رسید و علی‌رغم اطلاع رسانی محدود در بخش بین‌الملل نیز سه اثر دریافتی داشتیم.
 
موضوعات سوگواره امسال
 
دبیر سوگواره هنری اربعین درباره موضوعات سوگواره اربعین امسال، بیان کرد: امسال شورای سیاستگذاری این رویداد هنری به تناسب تقاضاها چهار موضوع «اربعین و ظهور»، «زیبایی‌های راهپیمایی اربعین»، «دلتنگی و حسرت جاماندگان» و «ویروس منحوس کرونا» است.
 
وی درباره رشته‌های سوگواره گفت: متون ادبی شامل شعر و دل نوشته، فیلم و عکس شامل فیلم کوتاه، نماهنگ و عکس، پادکست برای اولین دوره به عنوان رسانه‌ای نوپدید و بخش ویژه کودکان شامل شعرخوانی، مداحی و نقاشی رشته‌های چهارمین سوگواره هنری اربعین را تشکیل می‌دهد.
 

آخرین مهلت ارسال آثار
 
شفایی از همکاری فرهنگسرای ارسباران در برگزاری این دوره از سوگواره خبر داد و گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به این سوگواره پنجشنبه، ۱۵ مهرماه است و به بهترین آثار ارسالی جوایز ارزنده‌ای اعطاء می‌شود.
 
دبیر سوگواره هنری اربعین با بیان اینکه پوستر و فراخوان امسال به زبان عربی برای بخش بین‌الملل هم صادر شده است، افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره می توانند آثارشان را از طریق شماره ۰۹۳۹۲۰۰۵۹۹۲ در پیام‌رسان‌های بله، واتس آپ و یا آیدی تلگرام kara4128@ ارسال کنند.
 
ارسال ٣۵٠ اثر در سال قبل
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: در سومین دوره سوگواره در سال گذشته که با محور حسرت زیارت اربعین برگزار شد، شاهد رشد سه برابری شرکت کنندگان بودیم ودر مجموع ٣۵٠ اثر در بخش‌های ادبی، فیلم کوتاه و نماهنگ و کودک به دبیرخانه رسید و مورد ارزیابی داوران قرار گرفت.

 

سوگواره 1

 

سوگواره 2

انتهای پیام/
https://www.masjed.ir/u/e9p

ارسال نظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

سایر اخبار

در بیانیه تقدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد آمده؛
 
شارح و مترجم نهج‌البلاغه مطرح کرد:
 
اهمیت شب‌های قدر در کلام رهبری
 
بازخوانی بیانات امام خامنه‌ای درباره انس با قرآن